Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ingka Group helpt klanten producten een tweede leven te geven

Als onderdeel van de voortdurende campagne van Ingka Group om 'Goede dingen gaande te houden', zetten verschillende IKEA Retail-landen, waaronder België, Frankrijk en Zweden, hun IKEA-winkelparkeerplaatsen om in vlooienmarkten om meer klanten aan te moedigen de levensduur van hun producten te verlengen.

Foto: Ingka

'Vorig jaar hebben meer dan 211.600 klanten onze Terugkoopservice gebruikt om IKEA-producten die ze niet meer nodig hebben terug te verkopen, dus dit is een andere leuke manier om dat initiatief voort te zetten,' zegt Karen Pflug, Chief Sustainability Officer bij Ingka Group.

De campagne 'Goede dingen gaande houden', die in 2023 van start ging, is een campagne om klanten te promoten en te informeren over hoe ze kunnen zorgen voor en IKEA-producten kunnen doorgeven wanneer ze deze niet meer nodig hebben en biedt een kans voor IKEA Retail-landen om in contact te komen met klanten en hen te herinneren aan de verschillende diensten die online en in hun lokale IKEA-winkel beschikbaar zijn. De campagne benadrukt de IKEA Terugkoopservice en de Zoals-Is gebieden en omvat enkele IKEA Retail-landen die vlooienmarktevenementen buiten de winkels houden.

'Bij Ingka Group staan we volledig achter het idee dat alle meubels een langer leven verdienen en vlooienmarkten zijn een uitstekende manier om producten door te geven en zijn goed voor de portemonnee, terwijl je geniet van een dagje uit met je vrienden of familie. We zijn altijd op zoek naar innovatieve manieren om afval te verminderen en onze klanten te ondersteunen bij het kopen en verkopen van tweedehands. Vorig jaar hebben meer dan 211.600 klanten onze Terugkoopservice gebruikt om IKEA-producten die ze niet meer nodig hebben terug te verkopen, dus dit is een andere leuke manier om dat initiatief voort te zetten,' zegt Karen Pflug, Chief Sustainability Officer bij Ingka Group.

Allerlei IKEA-meubels en andere objecten kunnen op de markten worden verkocht, en ze kunnen een leuke dag uit zijn voor iedereen die op zoek is naar een koopje. In april was IKEA Retail Zweden een van de eerste Ingka Group-landen die vlooienmarkten over hun winkelparkeerplaatsen hielden, in 2024, met veel mensen die op zoek waren naar een koopje en producten een tweede leven gaven.

'We zien een grote interesse in onze jaarlijkse vlooienmarkten door heel Zweden, en we zijn trots dat zoveel mensen de kans grijpen om de levensduur van hun producten te verlengen, of het nu IKEA-producten zijn of niet. Het initiatief maakt deel uit van onze bredere strategie om te verkennen en te testen hoe we onze producten en circulaire diensten betaalbaar en toegankelijk kunnen maken voor klanten,' zegt Johanna Nordell, Sustainability Manager bij IKEA Retail Zweden.

Vergelijkbare activaties zullen te zien zijn in winkels in België, Frankrijk en Zuidoost-Europa. In Frankrijk zullen 19 winkels deelnemen en de vlooienmarkt in België zal de grootste zijn die door IKEA België wordt georganiseerd, op zaterdag 8 juni 2024 in acht IKEA-parkeerplaatsen.

Meer informatie:
Ingka
www.ingka.com

Publicatiedatum: