Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Toename in nepwebshops, consumenten steeds meer geld kwijt'

Het afgelopen jaar is het aantal gevallen van webwinkelfraude toegenomen. Gedupeerden verliezen daarbij gemiddeld 350 euro, wat een stijging van 20 procent betekent. Dit blijkt uit een analyse van het Algemeen Dagblad (AD), gebaseerd op cijfers van Thuiswinkel.org. In de eerste vier maanden van dit jaar ontving de politie 33.000 meldingen van fraude. Meer dan de helft van deze meldingen betreft fraude via webwinkels of handelsplatforms.

Marlene ten Ham, algemeen directeur van Thuiswinkel.org waarschuwt consumenten: "Controleer het webadres, check of de webshop duidelijke contactgegevens heeft en lees de reviews. En kijk naar het ontwerp van de website. Als een webshop er slordig uitziet, is het waarschijnlijk een nepwebshop."



Bron: AD

Publicatiedatum: