Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vloerenfabrikant neemt 650m² showroom in gebruik

Lamett groeit stevig door, maar blijft het persoonlijke enorm belangrijk vinden

Parket- en Parquetvinylfabrikant Lamett kreeg tijdens de Flanders Flooring Days, die vandaag (donderdag 16 mei) de laatste dag beleeft, extra veel bezoek over de vloer. Niet verwonderlijk, want de Belgische producent toonde voor het eerst haar 650m² grote showroom. De laatste twee jaar is de Vlaamse firma grondig aan het uitbreiden geweest. Het hoofdkwartier in Deerlijk is verrijkt met extra opslagruimte, een inspirerende showroom, een Lamett Product Center voor trainingen, maar ook extra kantoren, vergaderruimtes en moderne faciliteiten voor de medewerkers.

"Hoewel we de laatste jaren stevig doorgroeien, vinden we het persoonlijke karakter en het hoge service level dat ons bedrijf zo kenmerkt enorm belangrijk. We staan voor lange samenwerkingen met onze klanten en proberen elkaar zo goed mogelijk te begrijpen. Dat is hard werken, maar van beide kanten is het geven en nemen en dat onderscheidt Lamett", vertelt woordvoerster Nele Van Cauwenberghe, die sinds een paar jaar de functie van Head of Marketing en Product Management binnen het bedrijf vervult.


Nele Van Cauwenberghe poserend in een van de hoekjes van de 650 m2 grote showroom.

Wie over de 100 km lange autosnelweg E17 rijdt, komt tussen Kortrijk en Waregem - ter hoogte van Deerlijk - langs het pand van Lamett. Dat heeft het vooral laatste jaar een heuse metamorfose doorgemaakt. Het eindresultaat is onder meer een nieuwe showroom waar de vloerenproducent en -distributeur voor het eerst in haar ruim 15-jarig bestaan de complete vloerencollectie kan tonen.
Het in 2008 door ceo Bruno Descamps​ en zijn oud-studiegenoot Thomas Baert opgerichte bedrijf is van huis uit specialist in echte parketvloeren. Daarover is heel veel kennis is huis. Voor technische en andere vragen draait het team van Lamett dan ook de hand niet om.
"Bij hout draait het om beleving", vertelt Nele. "Dat kun je op een scherm niet weergeven. In de ruim opgezette toonzaal tonen we ons compleet assortiment parket en Parquetvinyl."

De vloeren van Lamett stralen in deze prettige, goed verlichte omgeving. Een van de paradepaardjes is de collectie Wood & Stone, waarbij een SPC-kern van een echte eiken toplaag voorzien is mét bijbehorende knoesten en knopen. Dat kunnen maar weinig fabrikanten voor elkaar krijgen. Dankzij het kliksysteem ook nog eens makkelijk te installeren.

"Er is ook gedacht aan zit- en werkruimtes, onder meer voor lezingen en workshops, maar ook voor de interieurarchitect die samen met zijn klant prachtige plannen kan maken met onze vloeren. We maken er een soort bibliotheek van met verschillende materialen en kleuren volgens de laatste trends ", zegt Nele. "Ja, onze showroom is straks onmisbaar voor vakmensen en (interieur-)architecten. Het was een groot project, maar nu ziet het er gewoon goed uit. Het geeft ons als team in elk geval een boost", wil ze gezegd hebben.

Een scoop die Lamett tijdens de Flanders Flooring Days weggaf is dat ze dit najaar ook met dryback op de markt komen. "Vooral in landen als Nederland, Duitsland en Polen houden ze van deze PVC-vloeren, die verlijmd worden aan de vloer eronder."

Verder is de collectie Parquetvinyl (klik pvc) voorzien van enkele nieuwe decoren, zonder terugkerende patronen en met een zeer matte, 'levensechte' uitstraling. Nog voor de zomer wordt het aanbod in plinten en profielen die bij de vloeren passen helemaal geüpdatet. "Alles is op elkaar afgestemd. We vragen ons continu af wat de markt wil en hoe we daar beter kunnen op inspelen. Onze roots liggen in de houten vloeren. We weten dus waar we met onze kunststofvloeren moeten naar streven én wat de consumenten het mooiste vinden", aldus Nele, die in binnen- en buitenland zo'n 300 Lamett-collega's heeft, waarvan er ruim 40 op het hoofdkwartier in Deerlijk werkzaam zijn, een verkoopteam verspreid over heel Europa en zo'n 200 in de eigen fabriek Morava Wood Products in Tsjechië.

'Buurmans erf is maar eenmaal te koop', luidt een bekend gezegde. Dat weten ze ook bij Lamett. Tijdens het renovatieproject deden zich dan ook extra mogelijkheden voor die het bedrijf met beide handen heeft aangegrepen: een aangrenzend perceel met een voormalige autogarage kwam te koop. De vloerenleverancier heeft hier het Lamett Product Center gevestigd. Voortaan zullen daar ook alle trainingen plaatsvinden. De afdeling Productontwikkeling zal hier eveneens gehuisvest worden.



Meer informatie:
Lamett Europe NV
[email protected]
www.lamett.eu

Parquetvinyl
[email protected]
www.parquetvinyl.nl