Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Door Ingka Group global communication manager Belén Frau

Vijf onderscheidende kenmerken van de nieuwe generatie consumenten

De wereld om ons heen ontwikkelt zich in rap tempo, waarbij elke generatie haar unieke stempel drukt op het tijdsbeeld. De Ingka Groep (grootste IKEA-retailer die ongeveer 90% van de IKEA-detailhandelsverkopen vertegenwoordigt) heeft nauwlettend aandacht besteed aan een nieuwe generatie consumenten, wat ze zelf 'de Betekenisvolle generatie' noemen.

Foto: Ingka Groep

Geworteld in kernprincipes, hervormt deze generatie onze wereld door democratisch design en betekenisvolle betaalbaarheid. Maar wat definieert de Betekenisvolle generatie echt? Belén Frau, Global Communication Manager bij Ingka Groep, geeft haar mening:

Hier zijn vijf onderscheidende kenmerken:

Democratisch Design
De Betekenisvolle generatie gelooft hartstochtelijk dat goed ontwerp voor iedereen is, en niet slechts voor een elite. Ze zoeken naar producten die vorm, functie, kwaliteit en duurzaamheid combineren, allemaal tegen een betaalbare prijs. Hun mantra? Toegang tot Design mag geen privilege van enkelen zijn. Deze gedachte wordt weerspiegeld in het recent gelanceerde Life at Home Report 2023, waaruit bleek dat 25% van de mensen vindt dat het kunnen uitdrukken van hun identiteit in hun huis een sleutelelement is om een gevoel van thuiskomen te ervaren waar ze wonen.

Betekenisvolle Betaalbaarheid
Voor de Betekenisvolle generatie gaat betaalbaarheid niet alleen over lage prijzen. Het gaat over waarde, levensduur en bewuste keuzes maken. Ze zijn bereid te investeren in stukken die duurzaam geproduceerd zijn, een langere levensduur hebben en in lijn liggen met hun waarden. Door de tweedehandsmarkt te omarmen, vinden ze unieke items die verhalen dragen en bijdragen aan een duurzame levensstijl. Ze kijken verder dan het prijskaartje, op zoek naar het verhaal en de impact achter elke aankoop, en de waarden achter elk merk waarmee ze zich verbinden. Dit perspectief wordt weerspiegeld in een recente bevinding waar 1 op de 3 mensen zegt dat het de dingen in hun huis zijn die herinneringen of ervaringen oproepen die belangrijk zijn om het huis te laten weerspiegelen wie ze zijn. Het benadrukt de focus van de Betekenisvolle generatie op aankopen die niet alleen economisch verstandig zijn, maar ook emotioneel verbindend.

Duurzaamheid als Tweede Natuur
Een wereld ervend die worstelt met milieuproblemen, heeft de Betekenisvolle generatie een sterk verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van de planeet. Ze geven prioriteit aan producten die afval verminderen, recycleerbaarheid bevorderen en een minimale milieuvoetafdruk hebben. Hun keuzes weerspiegelen een toewijding aan een betere morgen, waardoor duurzaamheid meer is dan slechts een modewoord; het is een manier van leven. Deze toewijding wordt relevanter in de bredere gemeenschap, met 2 op de 10 mensen die aangeven dat een belangrijk deel van hun ideale huis zou zijn om hen duurzaam te laten leven.

Aanpasbaar Wonen
De Betekenisvolle Betaalbaarheid generatie waardeert flexibiliteit in hun leefruimtes. Of het nu gaat om een multifunctioneel meubelstuk of een modulaire keukenopstelling, ze neigen naar oplossingen die kunnen aanpassen en evolueren met hun veranderende behoeften. Ruimte gaat niet alleen over grootte; het gaat over hoe efficiënt en vloeiend het kan worden benut. Deze notie wordt ondersteund door recente bevindingen waar al 15% van de mensen zei dat het hebben van toegewijde ruimtes voor verschillende behoeften hen helpt om zich tevreden en op hun gemak te voelen thuis.

Gemeenschap en Samenwerking
De Betekenisvolle generatie floreert op gemeenschap en samenwerking. Ze delen doe-het-zelf (DIY) hacks, creëren samen oplossingen en geloven in de kracht van collectieve ideevorming. Hun aanpak gaat niet alleen over persoonlijke vervulling; het gaat over iedereen om hen heen verheffen, de wereld een meer verbonden plaats maken en delen en betrokken zijn binnen gemeenschappen die door digitalisering worden versterkt.

De statistieken werden verstrekt door Life at Home Reports – 2022 en 2023.

Meer informatie:
Ingka Groep
www.ingka.com
www.ingka.com/contact/

Publicatiedatum: