Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bol schrapt drie van de negen directiefuncties

Bij bol vinden ze dat ze zich moeten blijven aanpassen om competitief, wendbaar en succesvol te blijven. Daarom past bol haar topstructuur aan en vermindert het aantal directieposities van 9 naar 6. Dit omvat het vervallen van de huidige directiefuncties van Chief Marketing & Sustainability Officer, Chief Operating Officer en Chief Technology Officer.



Marketing en Logistiek worden geïntegreerd in de e-commerce-afdeling onder leiding van Oscar Hundman. Bol is, als een B Corp gecertificeerde organisatie, volledig toegewijd aan haar ESG-strategie. Daarom wordt de ESG & Corporate Communications-afdeling rechtstreeks onder de verantwoordelijkheid van CEO Margaret Versteden – van Duijn geplaatst.

Daarnaast wordt de functie van Chief Technology Officer samengevoegd met die van Chief Product Officer tot de positie van Chief Product & Technology Officer. Maite Zubiaurre, de huidige Chief Product Officer, wordt verantwoordelijk voor deze samengevoegde rol en daarmee ook voor het portfolio van Adrian McPhee, die bol eerder dit jaar verliet. Verder wordt de rol van Chief Advertising Officer uitgebreid met verantwoordelijkheid voor nieuwe bedrijfsmodellen, onder leiding van Joris Scheepens.

In de context van deze organisatiewijzigingen hebben Chief Marketing & Sustainability Officer Boukje Taphoorn en Chief Operating Officer Vincent Weijers besloten zich te richten op nieuwe kansen buiten bol. Margaret Versteden – van Duijn, CEO van bol: "De toewijding die Boukje en Vincent de afgelopen jaren hebben gebracht waarderen we zeer. Hun bijdragen zijn van onschatbare waarde geweest bij het vormgeven van het succes van bol."

Boukje Taphoorn startte bij bol in 2018. "De uitstekende expertise van Boukje als topmarketeer heeft een cruciale rol gespeeld bij het versterken van de positie van bol als het sterkste retailmerk in Nederland. En onder haar leiderschap behaalde bol haar B Corp-certificering in 2023."

Vincent Weijers heeft bol sinds begin 2020 versterkt. "Vincents bijdrage aan het verbeteren van ons logistieke netwerk is van cruciaal belang geweest, inclusief de explosieve groei tijdens Covid-19. Onder zijn leiderschap zijn logistieke kwaliteit en efficiency sterk verbeterd waarmee we klaar zijn voor de toekomst."

Vanaf juli 2024 bestaat de directie van bol uit zes leden: Margaret Versteden – van Duijn (Chief Executive Officer), Gert-Jan Janssen (Chief Financial Officer), Ellen Coopmans (Chief People& Officer), Oscar Hundman (Chief eCommerce Officer), Joris Scheepens (Chief Advertising & New Business Officer) and Maite Zubiaurre (Chief Product & Technology Officer).

Meer informatie:
bol
www.bol.com

Publicatiedatum: