Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gommaire maakt zijn debuut op Antwerp Design Week

Zaakvoerder Laurent De Greef: "Ik denk dat wij in België soms iets te bescheiden zijn"

Met Antwerp Design Week (ADW) krijg je binnenkort een kans om de designwereld in en rond de stad Antwerpen te ontdekken. De deelnemende bedrijven van ADW zijn verspreid over vijf districten: Downtown, North, East, South en West. Eén van de deelnemers is het vrij jonge bedrijf Gommaire. Voor het eerst neemt Gommaire deel aan ADW. Zaakvoerder Laurent De Greef gaat in gespek met Ingrid Allaerts over de deelname.



Waarom nemen jullie dit jaar deel aan ADW?
"Het idee spreekt ons aan. We zijn in België sterk in het ontwikkelen van decoratie en meubilair. Reden te meer om daar iets mee te doen. Ik denk dat wij in België soms iets te bescheiden zijn om uit te pakken waarin we sterk zijn. We zien dat vaak op internationale beurzen. Zeker als je nog een vrij nieuw merk bent, krijg je vaak de reactie: 'Alweer een Belg'. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat je samen sterker bent. Hoe meer bedrijven hieraan deelnemen, hoe sterker we kunnen worden om klanten te overtuigen de verplaatsing te maken. De meeste collega's en ook wij hebben een toonzaal. Hier kan je sowieso meer laten zien dan op een beurs. Je kan de volledige collectie tonen maar je krijgt vaak minder mensen over de vloer. Dat zou eigenlijk andersom moeten zijn. Het is een opportuniteit om aan onze klanten de volledige collectie te tonen en hiervoor de tijd te nemen. Op een beurs is het vaak erg druk, mensen zijn moe. Op deze manier kan je meer aandacht geven aan de klant zelf. Je kan hem helemaal onderdompelen in jouw sfeer."

Hoe kan je ervoor zorgen dat de bezoekers naar jullie toonzaal komen?
"Vanuit ADW wordt dit allemaal goed en neutraal aangepakt. Ieder bedrijf krijgt dezelfde aandacht. Als de klant een connectie heeft met uw product dan gaat hij het niet nalaten om te komen, denk ik. ADW organiseert het grotere plaatje en het is aan ons als bedrijf om er iets extra mee te doen. Wij hebben in onze toonzaal twee extra deelnemers uitgenodigd. Ik vind dat we de klant ook moeten belonen als ze de moeite doen om zich te verplaatsen. Silk-ka – specialist in zijdebloemen - gaat een aantal workshops organiseren over bloemschikken met zijdebloemen. De zaakvoerder van 'Omar Antwerp' – specialist in kussens - is een jeugdvriend van mij. Deze bedrijven zijn een mooie match voor onze producten. Zo een extra troef kan je niet organiseren op een beurs."

Hoe gaan jullie het aanpakken?
"We hebben ervoor gekozen om tijdens ADW de volledige nieuwe collectie te tonen. Meestal wordt de preview van een collectie op een beurs gedaan. Omdat we hier veel meer ruimte hebben, is het hét ideale moment om de bezoekers rond te leiden en de nieuwe najaarscollectie en outdoor collectie 2025 te tonen. Meestal wordt die pas in september getoond. We hebben er volop naartoe gewerkt om onze nieuwe collectie nu al in juni te kunnen showen."

Gaan kleinschalige events op lange termijn belangrijker worden?
"Ik zie toch heel wat verschuivingen. Ik ga al heel lang naar beurzen, vroeger als retailer en nu als exposant. Je merkt dat op bepaalde beurzen hallen verdwijnen en er minder exposanten zijn. Het kost een vermogen om op een internationale vakbeurs te staan. Soms gaan beurzen uitzwermen over de stad. Bepaalde merken hebben bijvoorbeeld maar een kleine stand op de beurs, soms zelfs geen stand, maar wel een showroom in de stad. Het moet praktisch haalbaar zijn. Ik denk ook altijd aan de klant omdat ik jaren aan de andere kant heb gestaan."

Hoe zie je de toekomst?
"We zitten nu al aan het dubbele van het aantal deelnemende bedrijven tegenover vorig jaar. Het is belangrijk dat de organisatie heel neutraal blijft en erover waakt dat het comfortabel blijft voor de klant en de moeite is om zich te verplaatsen naar Antwerpen. Het aanbod en de kwaliteit van de bedrijven moet hoog genoeg blijven zodat het segment klopt. Ik denk dat ADW het heel goed doet en het juiste doelpubliek aanspreekt. Verder is het ook belangrijk dat er voldoende diversiteit is. Het is een klein wereldje en we kennen elkaar allemaal. Het is belangrijk dat het allemaal merken zijn die zichzelf blijven en allemaal hun steentje bijdragen op hun manier."

"Ik hoop dat het dit jaar een heel groot succes mag zijn. We gaan zelf op zondagavond een private event organiseren voor onze vaste klanten. Persoonlijk had ik graag een feest aan ADW verbonden samen met alle klanten en collega's op een unieke locatie in Antwerpen. Daar had ik persoonlijk voor geopperd. Maar dan moet je iedereen op dezelfde golflengte krijgen en dat is natuurlijk ook een behoorlijke organisatie. Misschien is dit op termijn mogelijk. Wij gaan het nu zelf doen en geven de feestelijke aftrap op zondagavond. De boog moet niet altijd gespannen staan, toch?"

Meer informatie:
Gommaire
Schijnpoortweg 123
2170 Antwerp
+32 3 288 19 40
info@gommaire.com
www.gommaire.com

Publicatiedatum: