Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kostenstijgingen vormen belangrijke zorg voor 50-jarige Dille & Kamille

Het jubilerende Dille & Kamille groeit jaar op jaar. Hoe houdt de keten zich staande met uitdagingen als stijgende kosten, concurrentie en personeel én waar ziet het kansen? Ceo Hans Geels vertelt: "Risico's moeten verantwoord zijn, maar zijn soms ook hard nodig", zegt hij in een interview met De Ondernemer.


Ceo Hans Geels van Dille & Kamille.

Dille & Kamille viert niet alleen haar vijftigste verjaardag, maar staat ook op een hoogtepunt in haar geschiedenis. Het bedrijf is momenteel zeer succesvol, met groeiende klanttevredenheid en jaarlijks stijgende omzetten, waarbij 2023 een hoogtepunt markeerde. Toch ervaart de formule ook de uitdagingen die veel retailers treffen.

Kostenstijgingen vormen een belangrijke zorg, met arbeidskosten die tot twintig procent zijn gestegen en huren die een groot deel van de vaste kosten vertegenwoordigen. Ondanks deze uitdagingen blijft Dille & Kamille bewust investeren, met recente uitbreidingen van winkels en een voortdurende focus op het vernieuwen van bestaande vestigingen.

Naast financiële investeringen neemt Dille & Kamille ook ethische beslissingen, zoals de introductie van 'Green Friday', waarbij alle winkels gesloten blijven als duurzaam alternatief voor Black Friday. Deze strategische keuzes versterken het merk en dragen bij aan het aantrekken van nieuw talent, ondanks de uitdagingen op het gebied van personeel.

De reactie van consumenten blijft onvoorspelbaar, maar ondanks inflatie behaalde Dille & Kamille recordomzetten. De retailer blijft echter onderscheidend door een breed assortiment duurzame, kwalitatieve producten aan te bieden tegen een betaalbare prijs, met een sterke nadruk op klantbeleving en een unieke winkeluitstraling.

Door vast te houden aan haar filosofie van antroposofische rust en het aanbieden van tijdloze producten, slaagt Dille & Kamille erin haar positie in de markt te behouden en haar succes voort te zetten, zelfs in een uitdagende retailomgeving waarin budgetalternatieven steeds populairder worden.

Bron: De Ondernemer

Publicatiedatum: