Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Matthias De Belie van DEBA Meubelen trekt conclusie:

'Veel failliete interieurbedrijven waren onvoldoende voorbereid op de toekomst'

Matthias De Belie, CEO van DEBA Meubelen, corrigeert het idee van een crisis in de meubelsector, waarbij hij aangeeft dat de kostendruk overal in de retail toeneemt. "Velen hebben gewoon niet gedaan wat nodig was om 'future-proof' te blijven", zegt De Belie in een interview met RetailDetail. Hij gelooft in de kracht van de sector en wijst op het belang van investeringen in energietransitie, gebouwen en online aanwezigheid.



Volgens De Belie zijn de sleutels tot succes in de meubelsector de combinatie van fysieke en digitale aanwezigheid, voortdurende vernieuwing en investeringen, en een sterke focus op de klant. Hoewel digitalisering omstreden blijft in de interieurretail, benadrukt hij het belang van online vindbaarheid en investeringen in digitale marketing.

Hij merkt op dat samenwerkingsmodellen in de interieurbranche nog weinig draagvlak hebben, en pleit voor meer visie in de sector. Ondanks uitdagingen zoals grote showrooms en voorraadbeheer, blijft De Belie optimistisch over de toekomst van DEBA Meubelen en benadrukt het belang van investeringen in marketing en personeel.

Lees hier het complete interview.

Publicatiedatum: