Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Maandelijkse column van Marieke van Proosdij en Mignon v/d Bunt

''Inspelen op het seizoen? Zo doe je dat''

Marieke van Proosdij en Mignon van de Bunt van Van Proosdij & Van de Bunt Consultancy trainen personeel tot goede adviseurs en onderzoeken ook de andere kant voor de ultieme klantbeleving.

Iedere maand schrijven ze een informatieve column: Hoe creƫer je de ultieme klantenreis.


Mignon van de Bunt en Marieke van Proosdij.

De lente is begonnen. De dagen worden langer en deuren en ramen gaan open. Tijd voor een frisse wind door het huis met een make-over. Is jouw bedrijf al klaar voor het lenteseizoen?

Ieder seizoen brengt een andere vibe met zich mee. Er ontstaat een verlangen om onze woonomgeving aan te passen bij het gevoel dat we ervaren. Ons huis is een steeds belangrijkere rol gaan spelen. We wonen, werken en ontspannen er. Naast functionaliteit willen we ook een sfeervol interieur dat past bij het gevoel van dat moment. Dit aspect komt steeds hoger op het wensenlijstje van de consument te staan.

De seizoenen geven de ideale mogelijkheid om op deze wensen in te spelen.

Gebruik de seizoenen om de beleving extra te versterken
Geef de winkel een nieuwe look passend bij het seizoen en verras de klant met de sfeer waar zij nu zin in hebben in hun interieur. Geef de klant het gevoel dat jij begrijpt wat zij willen. Neem ze daarin mee. De klantbeleving speelt hier een grote rol. Laat zien wat er mogelijk is en geef vorm aan de behoefte die sluimert aan de oppervlakte. Verdiep je in de klant en visualiseer de wensen die bij dit seizoen horen.

Met deze seizoensgebonden marketing, ook wel seasonality marketing genoemd, kun je goed inspelen op het moment. Je laat ook zien dat het van tijdelijke aard is. Het is dat moment om je interieur aan te passen die bij die periode past met kleuren, accessoires, meubels, raambekleding enz. Deze aanpak maakt dat ze bewust worden van hun verlangen. Zet deze piekmomenten in en probeer je klant te bereiken via verschillende kanalen. Stem de boodschap eenduidig op elkaar af in een nieuwsbrief, inspiratie blogs, beeldende uitingen en de sfeer in de winkel.

Leer je klant kennen
Ook online valt er veel te bereiken. Via Google Trends en Google Analytics kun je een hoop leren en digitale informatie vergaren over jouw klant, waar ze naar opzoek zijn en in welke periode. Speel hier handig op in. Door het herhalen van de boodschap komt er een stukje herkenning. Met het bouwen van een klantenbestand geeft je dit op termijn ook een goed inzicht bij welke doelgroep welke behoeften spelen.

Neem je personeel hierin mee. Geef inzicht in deze informatie. Organiseer bijvoorbeeld een workshop waar de nieuwe visie centraal staat. Zo is jouw personeel goed op de hoogte van wat er speelt. Ze kunnen gerichter de klant bedienen en de boodschap goed overbrengen.

Ga met ons om tafel. We helpen graag in het proces.

Meer informatie:
Marieke van Proosdij
06 55385650
[email protected]
Mignon van de Bunt
06 27208727
[email protected]
www.vanproosdijenvandebunt.nl

Publicatiedatum: