Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Prominent wil andere doelgroep aanspreken

Prominent, een meubelwinkelketen bekend om zijn fauteuils, heeft een nieuwe koers ingezet om een breder publiek aan te spreken. Het bedrijf, opgericht door Geertjan en Michiel van Olst, is nu ook gericht op mensen die jonger van geest zijn, niet per se in leeftijd. Met een groter assortiment, inclusief eigentijdse banken en bijzetstoelen, probeert Prominent aan te sluiten bij de veranderende behoeften van ouderen, die tegenwoordig actiever zijn dan voorheen.



Geertjan van Olst legt aan De Telegraaf uit dat Prominent harder groeit dan de markt, terwijl het aantal winkels gelijk blijft. "Ik groei veel liever in het kwalitatief nog beter worden. Dat mensen fan van je worden. Dat vind ik belangrijker dan groei in omzet. Want dat is slechts het gevolg van."

Hoewel er meer jongeren bij de winkel worden gezien, is de belangrijkste doelgroep nog steeds 60-plussers. Prominent wil zich ook moderner profileren met een nieuwe merkidentiteit en een slogan die draait om het comfort van de klant. Voor oudere klanten is er het zusterbedrijf Velderhof, dat zich richt op de 65-plusser.

Bron: De Telegraaf

Publicatiedatum: