Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kick-off van Antwerp Design Week in Het Steen in Antwerpen

Geert-Jan Van Cauwelaert: "Als het dit jaar een succes wordt, zijn we definitief vertrokken"

Antwerp Design Week trapte woensdagavond 27 maart af met een zogeheten Get Together in Het Steen in Antwerpen, waar voorzitter Geert-Jan Van Cauwelaert de komende editie toelichtte. Dit iconische gebouw, gelegen in het hart van Antwerpen, symboliseert de tolerante handelsgeest van de stad door de eeuwen heen, zoals later ook door de Antwerpse stadsgids Tanguy Ottomer werd uitgelegd. "We staan hier in de moederschoot van Antwerpen", hield hij zijn gehoor voor. Het is dan ook niet voor niets dat de organisatie deze plek heeft uitgekozen als meeting point voor de komende editie, waarop bedrijven die actief zijn in de interieurbranche op het gebied van design en decoratie zes dagen achtereen hun deuren openzetten.



De avond begon met een warm welkom van Geert-Jan Van Cauwelaert aan alle genodigden (met name deelnemers en partners), waarbij ook Emma Van Beckevoort, chef organisatie van ADW, het woord nam en interessante informatie deelde. Op 1 april gaat een digitaal platform in de lucht waarop klanten in kunnen loggen en informatie uit kunnen wisselen.

Ruim 50 bedrijven
Terugkijkend op het succes van vorig jaar, waarbij de kick-off op Het Schoon Verdiep plaatsvond met 31 bedrijven, benadrukte Geert-Jan Van Cauwelaert de indrukwekkende groei van ADW. Dit jaar verwelkomt de organisatie meer dan 50 bedrijven, inclusief young creatives. Die zijn van 2 tot 7 juni te vinden op 29 locaties verdeeld over vijf districten. "De verwachting is dat tegen 2025 dit aantal zal verdubbelen tot meer dan 100 bedrijven. Deze groei is gericht op het aantrekken van kwaliteitsvolle bedrijven om het aanbod voor bezoekers uitdagend en interessant te houden."

Design community
De ambitie van ADW gaat verder dan alleen groei; het streven is om een belangrijke speler te worden, waarbij zelfs de politiek rekening moet gaan houden met de belangen van deze design community. Geert-Jan Van Cauwelaert benadrukte het belang van een sterke community en pleitte ervoor om het project van ADW op te nemen in het beleid van de Stad Antwerpen voor de volgende legislatuur.

De avond bood ook een voorproefje van wat bezoekers kunnen verwachten tijdens ADW, met de aankondiging van De Club in Het Steen, dat dient als centrale ontmoetingsplek tijdens het evenement. Deze ruimte zal fungeren als start- en eindpunt voor bezoekers, waar ze niet alleen informatie kunnen krijgen over de deelnemende bedrijven (alle deelnemers worden er scenografisch voorgesteld), maar ook kunnen genieten van een scala aan activiteiten en Antwerpse specialiteiten. "Buitenlandse bezoekers verbleven vorig jaar tijdens de Antwerp Design Week gemiddeld drie dagen in de stad."

De organisatie zet dit jaar meer dan ooit in op logistiek. Het wordt de bezoeker zo makkelijk mogelijk gemaakt om van a naar b te gaan. In de stad wordt shuttlevervoer ingezet in de vorm van auto's van importeur Polestar en taxibedrijven. Verder worden Velo-pasjes verstrekt waarmee op de stadsfiets gestapt kan worden.

Cruciale boodschap
Tot slot had de voorzitter nog een cruciale boodschap. "Vanaf nu is het van essentieel belang dat we allemaal samenwerken om zoveel mogelijk interessante klanten naar de Antwerp Design Week te trekken. Als elk bedrijf zijn uiterste best doet, zal deze samenwerking zonder twijfel een succes worden.

Daarom vraag ik jullie allemaal om jullie klanten te informeren over de Antwerp Design Week, reclame te maken via platforms zoals Instagram, LinkedIn en andere sociale media. Deel de interessante informatie van ADW via jullie eigen kanalen. Leg aan jullie klanten uit waar het evenement over gaat en zorg ervoor dat jullie commerciƫle medewerkers hen overtuigen om zich te registreren.

Vanavond geven we elk bedrijf ook een pakketje met ronde leaflets mee. Hierop staat een QR-code waarmee bezoekers zich kunnen inschrijven en mooie prijzen kunnen winnen, zoals hotelovernachtingen en diners."

Succesvolle editie
Met de enthousiaste inzet van het ADW-team, onder leiding van Emma Van Beckevoort ("Zonder haar hadden we niet gestaan waar we nu staan", zei Geert-Jan), en de betrokkenheid van alle deelnemende bedrijven, staat ADW klaar om een succesvolle editie neer te zetten. De boodschap van de avond was duidelijk: samenwerking en betrokkenheid van alle betrokken partijen zijn essentieel om van ADW een succes te maken. Met de steun van alle partners en deelnemende bedrijven is ADW klaar om een onvergetelijk evenement te worden dat de komende jaren zal groeien en bloeien, concludeerde Geert-Jan. "Als het dit jaar een succes wordt, zijn we definitief vertrokken."

Meer informatie:
Antwerp Design Week
www.adw.life
admin@adw.life