Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jeroen van Hedel van MaximaVida.com:

'Alleen samen kunnen we dit enorme probleem verhelpen!'

"Dit was een week geleden nog een prachtige nieuwe tafelpoot met een consumentenprijs van € 179. Verbonden met elastiek, een stuk spanband en een rol ducttape kwamen deze twee pakketten vandaag retour uit België. Het derde pakket is nog zoek en als bonus bleek pakket twee een winkelhaak vol met cement te bevatten", deelt een verbolgen Jeroen van Hedel een foto van een retourzending op social media.


Jeroen van Hedel, oprichter van MaximaVida.com.

Hij vervolgt: "Deze tafelpoot van 34 kg is dus geproduceerd, heen en weer gestuurd naar België, om vervolgens in de oud ijzerbak te belanden. Consumentisme ten top, maar helaas nog dagelijkse waarheid bij duizenden 'gratis' retourzendingen.

Waar marketplaces en keurmerken de mond vol hebben over duurzaamheid blijft foutief retourneren helaas onbestraft. Ook deze klant krijgt namelijk gewoon zijn aankoopbedrag terug van de desbetreffende marketplace, bang voor negatieve reviews of verminderende omzet. Naast de marketplaces zou ook Thuiswinkel.org veel meer aandacht en voorlichting kunnen geven over deugdelijk retourneren. Alleen samen kunnen we dit enorme probleem verhelpen", besluit de oprichter van MaximaVida.com.

Bron: Jeroen van Hedel

Meer informatie:
MaximaVida.com
www.maximavida.com

Publicatiedatum: