Kave Home integreert duurzaamheid in zijn productieproces door verschillende maatregelen, waaronder richtlijnen voor ecodesign, lokale productie en naleving van milieunormen door leveranciers. InteriorDaily sprak hierover met de CEO, Francesc Julià Ametller, zoon van de eigenaar en oprichter.
CEO Francesc Julià Ametller.
Hoe is Kave Home geëvolueerd van een lokale meubelleverancier tot een internationaal gerenommeerd merk met aanwezigheid in meer dan 80 landen?
''Het groeiverhaal van Kave Home heeft drie belangrijke drijfveren: passie, teamwork en consistentie. Onze reis is er een geweest van gestage en consistente groei in plaats van een exponentiële. Door dag in dag uit de dingen op de juiste manier te doen en een sterke teamcultuur te ontwikkelen met de perfecte balans van ervaring en jeugd, hebben we al onze gewenste doelen kunnen bereiken.
Kave Home is ook een voorbeeld van transformatie en aanpassingsvermogen: we begonnen als agentschap, daarna werden we een white label groothandelaar en slechts tien jaar geleden transformeerden we het bedrijf volledig door het merk Kave Home te creëren en direct te verbinden met onze B2C-klanten.''
Kave Home streeft ernaar de meubel-, design- en decoratie-industrie te transformeren. Welke specifieke innovaties en benaderingen onderscheiden het merk van zijn concurrenten?
''Wij zijn een uniek bedrijf dat de volledige waardeketen van onze producten beheerst, van het ontwerpen van producten vanaf nul tot het verkopen ervan aan de eindklant, terwijl we ze in onze eigen stoffeerderij- en meubelfabrieken produceren. Dit stelt ons in staat om onze klanten originele producten van hoge kwaliteit tegen betaalbare prijzen te bieden.
We hebben ook een omnichannel commerciële strategie ontwikkeld die uniek is in de markt, vooral onze digitale ervaring in de winkel die vrij speciaal is.''
Wat zijn de toekomstplannen van Kave Home, met name met betrekking tot uitbreiding in Europa en verdere internationale groei?
''Ons doel is om marktleider te worden in Europa in het betaalbare luxe marktsegment. Daarom zullen we doorgaan met onze offline uitbreiding in Zuid-Europa eerst, om daarna naar andere regio's te verhuizen terwijl we onze online aanwezigheid uitbreiden. Er is een belangrijke marktkans in Europa die we willen aangrijpen om een continentaal geliefd merk te creëren.''
Lees hier het volledige interview