Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Woonmonitor INretail:

Dit is de on- en offline meubelverdeling

De resultaten van de woonmonitor van de tweede helft van 2023 zijn onlangs gepresenteerd. Bert-Jan van der Stelt, branchespecialist wonen bij INretail, kijkt naar de online- en offline verdeling in de meubelbranche. Onder productgroep meubelen vallen de volgende categorieën: kleine meubelen, kasten, tafels, stoelen en banken.



"Opvallend is dat in de eerste helft van 2023 het online aandeel van meubelen zowel in stuks als omzet significant gestegen is. In de tweede helft van 2023 is deze ontwikkeling gestabiliseerd en vrijwel gelijk aan de eerst helft van 2023. Het online aandeel (op basis van omzet) bedroeg ca. 19%. Op basis van afzet was dit ca. 28%", schrijft Bert-Jan.

Hij vervolgt: "Kijken we dieper naar de productcategorieën en vergelijken we 2023 met 2022 dan zien we dat het online aandeel in alle productcategorieën gestegen is. Zo is het online omzet aandeel van banken gestegen van 9% naar 14% en van tafels gestegen van 21% naar 24%. Qua afzet worden de kleinmeubelen relatief vaak online gekocht. In 2023 bedroeg het online aandeel ca. 37%."

Lees hier het complete artikel van INretail.

Publicatiedatum: