Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederlandse retailmarkt licht gekrompen

Uit recente gegevens van onderzoeksbureau Locatus blijkt dat de Nederlandse retailmarkt licht is gekrompen, met een daling van zowel het aantal verkooppunten als het totale aantal vierkante meters in de sector. Hoewel het aantal vierkante meters slechts met 5000 is afgenomen ten opzichte van het voorgaande jaar, is het aantal verkooppunten met bijna 3000 gedaald.



De leegstand is licht gestegen van 6% naar 6,2%, maar Nederland presteert nog steeds beter dan de rest van de Benelux. De filialisering van de retailsector blijft nagenoeg hetzelfde, waarbij 24,1% van het totale winkelaanbod deel uitmaakt van een keten. Hoewel het aantal bezoekers aan toplocaties in winkelstraten na de coronapandemie weer groeit, is het niveau nog niet terug op het niveau van vóór de pandemie.

Meer informatie:
Locatus
www.locatus.com

Publicatiedatum: