Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verkozen tot dé Young Sales Professional of The Year

Emily Dobbe brengt de glans van showbizz in een wereld van ‘stoffige karpetten’

Vier maanden geleden werd Emily Dobbe van karpettenleverancier Karpi Group (van haar vader Gert-Jan Dobbe) gevraagd om mee te doen aan de verkiezing The Young Sales Professional of The Year van Sales Management Association (SMA). "Nee, dank u", zei ze tegen oprichter Eiso Bleeker. Ze voelde ongemak bij het woord 'strijden' en zag een arena vol hongerige snelle sales tijgers voor zich. Inmiddels is het maart 2024 en heeft de accountmanager van de Karpi Group tot haar eigen verbazing de prestigieuze titel in de wacht gesleept.

Als verkoper bijt je je ergens in vast en je laat pas los als er een definitieve ja of nee is uitgesproken. Dat ondervond ook Emily Dobbe. "Die afmelding voor deelname, daar was de man die mij had genomineerd, Roy Seggelinck, het niet bepaald mee eens (had ik kunnen weten; salespeople never take no for an answer...). Na even te hebben gebeld kreeg ik het idee dat mijn conclusies misschien wat te voorbarig waren en besloot me toch op te geven."

Hoewel ze het pitchen en de vragenronde voor de jury Robin Dennie, Ruben van den Burg, Roy Seggelinck en Rick Bouwmeister enorm spannend vond, merkte ze vrijwel meteen dat er mooie dingen ontstonden. "Ik had m'n grens verlegd, stond ein-de-lijk eens stil bij de mooie dingen die ik heb bereikt en weet nog beter wie ik ben doordat ik extra stil ging staan bij de vraag: 'Waarom doe ik het werk dat ik doe?'. En die positieve flow werd alleen maar sterker: ik bleek door naar de regionale finale van Oost Nederland!", blikt ze terug.

Tweede ronde
In de tweede ronde werd de druk verder opgevoerd. Emily: "Opnieuw moest ik pitchen voor een jury, dit keer bestaande uit Maaike Fischer-Nugteren, Anne van Naerssen, Jamell Steevensz, Renee Disteli en Kristel van der Velde in het mooie gebouw van EIFFEL. En alsof dat nog niet spannend genoeg was volgde er nog een pitch voor zo'n 50 man publiek. 'Waarom doen we dit eigenlijk vrijwillig?!', zeiden ik en mijn medekandidaat Lars Nijhof tegen elkaar, op van de zenuwen. Maar ik had wel wéér m'n grens verlegd en toen kwam daar het mooiste nieuws dat ik die avond kon krijgen: ik ben de winnaar van Oost Nederland!"

Daarna hoopt ze enorm op een plek in de finale in Grand Hotel Huis ter Duin. "Hoe zal ik mezelf daar weer tegenkomen voor 500 man?!", vroeg ze zich af. "Ik kan in ieder geval nu al zeggen dat ik blij ben met de ervaring die ik heb opgedaan en alle mensen die ik heb ontmoet binnen SMA. Voor altijd in m'n hoofd als een warm positief bad in plaats van een sluwe sales arena."

En toen stond Emily Dobbe in de finale van het groteSales Management Association's Sales-event 2024 in Grand Hotel Huis ter Duin. "Een dag waar Ik en mijn medefinalisten Simone Voogd en Stefan Zwolsman al sinds november naartoe leefden om te strijden om de titel 'Young Sales Professinal Of The Year'."

Na een intensieve interviewsessie door de vakjury volgde daar dan eindelijk die zenuwslopende pitch voor 500 man publiek. "Zonder twijfel een van de spannendste en tegelijkertijd vetste dingen die ik ooit heb gedaan", blikt Emily terug. "Toen was daar de mooiste onthulling die ik me kon wensen: de jury en het publiek hebben mij verkozen tot dé Young Sales Professional Of The Year!"

Onderneemster pur sang
De jury is van mening dat Emily handelt als onderneemster pur sang, in een familiebedrijf waarin ze above and beyond als nieuwe standaard heeft gezet. "Door oprecht te luisteren naar haar klanten, weet ze creatief invulling te geven aan haar voorstellen die altijd passend en verrassend zijn. Emily, jij brengt de glans van showbizz in een wereld van 'stoffige karpetten'."


Karpi Group is in 1985 als familiebedrijf in Aalten begonnen met het op kleine schaal produceren en verkopen van karpetten uit restanten kamerbreed tapijt. Sindsdien is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldspeler van formaat met ruim 150 medewerkers in vestigingen in Nederland, India en China.

Meer informatie:
Karpi bv
2e Broekdijk 10
7122 LB Aalten
+31 (0)543-476116
verkoop@karpi.nl
www.karpi.nl