Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Amazon verslaat fysieke Walmart in strijd om inrichten van woningen

Sinds 2020 heeft de online retailer Amazon een sterke groei doorgemaakt in de categorie meubels en woninginrichting ten opzichte van zijn concurrent Walmart, en het heeft nu het verschil tussen hen verbreed met meer dan 10 procentpunten.



Nieuwe analyse van deze twee grote retailers en hun concurrentie om marktdominantie door PYMNTS Intelligence toont aan dat Amazon in het vierde kwartaal van 2023 een aandeel van 18,8% had in de consumentenbestedingen aan meubels/woninginrichting, terwijl Walmart goed was voor 7,3%. In het eerste kwartaal van 2020 hadden beide bedrijven een aandeel van 9,9%. Maar daarna keek Amazon niet meer achterom, waardoor het zijn aandeel vergrootte tot 12,5% in het tweede kwartaal van 2020 en zijn marktaandeel bleef vergroten.

Alleen al in 2023 is het aandeel van Amazon op de markt voor meubels en woninginrichting gegroeid van 14% in het eerste kwartaal, tot 15,1% in het tweede kwartaal en 16,2% in het derde kwartaal, voordat het sprong naar het huidige aandeel van 18,8%. Walmart heeft daarentegen zijn aandeel gedurende het jaar lichtjes zien dalen, met een piek van 7,7% in het tweede kwartaal.

Bron: Furniture Today

Publicatiedatum: