Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Retailbeurs Utrecht is een ware beleving'

Kersverse exposanten, nieuwe keuken- en designcollecties en allerlei smakelijke demo's

De afgelopen dagen stond het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs in het teken van de Retailbeurs Utrecht. Op 10, 11 en 12 maart stonden de standhouders uit het hogere segment klaar met allerlei collecties, nieuwe modellen en innovatieve producten. Op drie verschillende etages konden bezoekers terecht voor de segmenten Kitchen & Design, Fashion & Lifestyle en Jewels & Watches.



Kitchen & Design Expedition
Bij het binnenlopen van de derde etage liep het water je in de mond, door de heerlijke geuren van allerlei lekkernijen. Naast de presentatie van keuken- en designcollecties werden er namelijk ook demonstraties gegeven. Als je de Kitchen & Design Expedition volgde liep je een route langs de showrooms van tien exposanten die je van alles laten proeven, proberen en doen.

Zo stond tv-kok Ramon Brugman bijvoorbeeld de hele dag te koken met producten van exposanten. Aan een lopende band gaf hij tips en tricks. Maar er was nog veel meer te beleven; van een olijfolieproeverij tot het uitproberen van ijskoffie. Een ware beleving voor alle zintuigen was het. Dat is precies waar de organisatie van Retailbeurs Utrecht op inzet.


Josip Vucic van Bepino en tv-kok Ramon Brugman.

Finesse Deco Partners
Tevens hebben bezoekers een aantal nieuwe exposanten kunnen ontdekken op de beursvloer. Een van hen is Finesse Deco Partners, Belgische fabrikant en groothandel in (afwasbaar) tafelzeil en placemats. "We zijn al een tijdje aan het investeren in de Nederlandse markt. Deelname aan Retailbeurs Utrecht sluit hier naadloos op aan", legt Peter Bosman uit. Hij is verantwoordelijk voor de verkoop in Nederland. "Het valt ons op dat het hogere segment hier rondloopt; de luxere keukenmerken." Het last-minute besloten debuut valt in de smaak bij Finesse, waardoor ze overwegen om een permanente showroom te openen.


Peter Bosman en Olivier De Cuyper van Finesse Deco Partners.

Vijn Brands
Ook de buren van Finesse op de beursvloer zijn 'nieuw' op de beurs. De onderneming vertegenwoordigt twee Duitse familiebedrijven: Zack en ASA Selection. Beide merken hebben eerder deelgenomen aan de beurs. Met het debuut van Vijn Brands, dat sinds kort een permanente showroom heeft bij Trade Mart Utrecht, keren de labels terug. "Het is een mooie aanvulling voor het aanbod op de beurs", stelt Anne Wessels van de Retailbeurs. "We nemen enquêtes af onder onze bezoekers en er was overduidelijk vraag naar deze twee merken. Zowel naar de lifestyle accessoires van Zack, als naar het serviesgoed en de woonaccessoires van ASA Selection."


Désirée Hagebeuk en Devlin Vijn van Vijn Brands.

Continenta
Verder doorstond Continenta haar vuurdoop in Utrecht. Het assortiment van het Duitse bedrijf bestaat uit functioneel keukengerei, maar het bekendste product is de snijplank. "Met Continenta willen we ons nadrukkelijk meer gaan focussen op de Nederlandse markt", vertelt Nicol Sommer, Assistant Head of Sales. "Vandaar dat we ook fysiek aanwezig willen zijn in Nederland. Mensen moeten het product in het echt kunnen zien en voelen. Uiteraard zal het tijd kosten voordat iedereen ons kent, maar de showroom bij Trade Mart Utrecht gaat ons hierbij helpen."



Smeg Nederland
Afgezien van de nieuwe deelnemers waren er voornamelijk veel vaste exposanten die allerlei noviteiten lieten zien. Smeg Nederland is hier een goed voorbeeld van. Naast een combi stoomoven en inductie kookplaat, bracht het label een digitale weegschaal op de markt. "Het product is niet alleen functioneel, maar ook een designitem. De weegschaal sluit naadloos aan bij onze andere artikelen, waardoor je er een geheel van kunt maken. De eerste reacties van kookwinkels zijn erg positief", aldus key accountmanager Madelon van Harselaar. De weegschaal van RVS is tevens het eerste apparaat van Smeg zonder stekker."



F&H Group
De labels van de F&H Group zijn inmiddels ook niet meer weg te denken van de Retail Beurs. RiD, dat meer dan 15 jaar ervaring heeft in de detailhandel, vertegenwoordigt de merken in Nederland. De eyecatcher op de vernieuwde stand komt van het merk Zone Denmark. "De nieuwe keramische gebroken witte karaf met bijbehorende bekers valt in de smaak", licht Michiel Westerhuis enthousiast toe. De kopjes kunnen gestapeld worden om een beeldje te vormen. "De 12-delige collectie is erg praktisch, maar toch elegant. Echt weer eens wat anders."



Najaar 2024
Al met al oogde het als een geslaagde editie. Voornamelijk op maandag liepen de gangpaden goed vol en was er veel bedrijvigheid op de beursvloer. Er heerste een positieve sfeer, waardoor zowel de organisatie als de exposanten aangaven tevreden te zijn. De volgende editie, Retailbeurs Utrecht Najaar 2024, staat gepland van zondag 15 t/m dinsdag 17 september.


Het team van Trade Mart Utrecht.

Meer informatie:
Trade Mart Utrecht | Retailbeurs
Jaarbeursplein
Postbus 8500
3503 RM Utrecht
www.jaarbeurs.nl

Bezoekers
030 295 5911
info@jaarbeurs.nl

Exposanten
030 295 2999
service@jaarbeurs.nl