Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Friso Maurits en Robbert Cohen de Lara van Eichholtz:

''We besteden veel aandacht aan het uitbreiden van ons internationale retailer netwerk''

In Noordwijkerhout kan je er niet omheen. Op de Delfweg pronkt het Eichholtz gebouw dat van ver al te zien is en op een steenworp afstand van de Noordzee ligt. Eenmaal binnen ademt het een luxueuze en gezellige sfeer, die versterkt wordt door de prachtig opgestelde collecties. Bij de entree is een foto van oprichter Theo Eichholtz te zien, die vorig jaar is overleden. Hoe gaat het nu met het internationale, gerenommeerde bedrijf na een bewogen jaar? Welke doelen heeft het voor ogen? Wij spreken hierover met Friso Maurits (VP Global Sales) en Robbert Cohen de Lara (VP Commercial and business development).


Links Friso Maurits met collega Robbert Cohen de Lara bij een van de nieuwste collecties van Eichholtz in de showroom te Noordwijkerhout.

Vorig jaar werd de interieurbranche opgeschrikt door het overlijden van Theo Eichholtz, de man die het bedrijf in 1992 oprichtte. Zijn doel toen was om de beste Aziatische accessoires en meubels naar Europa te importeren. Gaandeweg voegde hij zorgvuldig samengestelde vintage stukken toe aan het aanbod voordat hij, in samenwerking met toonaangevende fabrikanten en producenten over de hele wereld, het bedrijf evolueerde om ​​stijlvolle en verfijnde collecties aan te bieden.

Door de jaren heen is Eichholtz uitgegroeid tot een gerenommeerd interieurmerk van luxe designmeubels, verlichting en accessoires, met een portfolio van bijna 4000 producten waaraan elk jaar inspirerende nieuwe collecties worden toegevoegd.


De showroom in Noordwijkerhout bestaat uit tientallen stijlkamers met hoge plafonds waarin de sfeer van Eichholtz prachtig neergezet wordt met de (nieuwste) collecties. Deze kamers worden continu vernieuwd om de klanten en bezoekers steeds weer blijven te inspireren.

Focusgebieden en brandstores
Op dit moment ligt de focus van Eichholtz onder andere op het wereldwijd uitbreiden van het retailnetwerk. ''Dit is onder andere in Amerika, waar we heel hard aan het groeien zijn,'' vertelt Friso in de prachtige showroom te Noordwijkerhout. ''Zo wordt er binnenkort met een lokale partner een nieuwe brandstore in Manhattan geopend, naast de winkels die er al zijn in Atlanta en Miami en nog vele anderen die gepland staan voor het komende jaar.

Maar ook in Europa wordt hard aan de weg getimmerd. In Parijs zijn onlangs twee brandstores geopend, met een derde op komst. In Istanbul is de eerste Eichholtz brandstore geopend in samenwerking met Vakko en wordt er samen met hun hard gewerkt aan een volgende brandstore in Bodrum later dit jaar.

"De rol van brandstores, in nauwe samenwerking met lokale partners, is voor Eichholtz van groot belang" zegt Robbert. ''De ondernemers kennen de lokale markt en dit succes is ook terug te zien. De consument kan in de brandstore de Eichholtz beleving ervaren. We willen dit dealernetwerk steeds meer uitbreiden en besteden hier veel aandacht aan.''


Hospitality gedeelte dat ook een belangrijke tak voor Eichholtz is.

Unieke samenwerking
Vorig jaar lanceerde Eichholtz een unieke samenwerking met het Metropolitan Museum of Art: de Met X Eichholtz Collectie. ''Iedereen die in Amerika woont, kent dit museum,'' vertelt Robbert enthousiast. ''Het museum bevindt zich op een iconische locatie in New York City, te weten Fifth Avenue. Miljoenen mensen nemen ook online deel aan The Met-ervaring. We voelen ons daarom enorm vereerd dat ze met Eichholtz een samenwerking zijn aangegaan.''
''En het is ook de eerste keer dat ze een samenwerking zijn begonnen met een interieurmerk, en dat ze dan voor Eicholtz kiezen, is voor ons wel heel bijzonder,'' vult Friso aan.

De Met x Eichholtz-collectie is geïnspireerd op meer dan 5000 jaar geschiedenis en kunst die wordt tentoongesteld in het wereldberoemde instituut. Met bijna 100 unieke producten, elk prachtig vervaardigd om een ​​verhaal te vertellen van oude beschavingen tot op de dag van vandaag, dat met de creatieve visie van Eichholtz en hedendaagse interpretatie luxueus aanvoelt en ideaal is voor een moderne levensstijl.


Een blik op de allernieuwste Met collectie.

Ontwikkelingen
Eichholtz is volop in ontwikkeling, ondanks dat de economische wereld onzekere tijden kent. Hoe dealt het bedrijf hiermee? ''Wij merken dat de inflatie, de oorlog en de nasleep van corona veel met de markt heeft gedaan. Gelukkig gaan wij op dit moment goed door. Dit komt met name doordat wij een ongeëvenaarde voorraadbeschikbaarheid bieden en heel snel uit voorraad kunnen leveren. Dit is zeer belangrijk voor onze partners,'' legt Friso uit.

Robbert: ''Door onze internationale magazijnen (in Noordwijkerhout en North Carolina) en snelle levering zorgt Eichholtz ervoor dat het wereldwijde netwerk van retailpartners, architecten, interieurontwerpers en hospitality zich altijd gesteund en geïnspireerd voelen."

Meer informatie:
Eichholtz
Friso Maurits:
fmaurits@eichholtz.com
Robbert Cohen de Lara:
rcohendelara@eichholtz.com

Delfweg 52
2211 VN Noordwijkerhout
The Netherlands
www.eichholtz.com