Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

XXXLutz lanceert carrièreplatform

Onder de hashtag #wirsindxxxlutz lanceert XXXLutz Möbelhäuser van daag (7 maart) een landelijke werkgeverscampagne in Duitsland. De focus ligt op de diversiteit van het bedrijf zelf en met name van het personeel. Hierbij wordt de nadruk gelegd op het XXXL Plus Benefitprogramma en wordt de werving van nieuwe talenten bevorderd.

Voor XXXLutz zijn de medewerkers de drijvende kracht achter het succes. Dit bewijst het familiebedrijf nu nogmaals: de meubelwinkels met de Rode Stoel stellen hun eigen personeel centraal in hun uitgebreide Employer Branding-campagne. "Om toekomstige sollicitanten nog gerichter aan te spreken, hebben we ons carrièreplatform volledig vernieuwd", zegt Christopher Zentgraf, Recruiting & Employer Branding Strategy bij XXXLutz Deutschland. "We gebruiken de herlancering van ons interactieve carrièreplatform als gelegenheid om onszelf opnieuw te positioneren in de wereld van werkgevers - met inzichten in het dagelijks werk van onze medewerkers."



Diversiteit
Het doel is om de speciale diversiteit van het bedrijf en het personeel te laten zien. Zowel de diverse beroepen van een omnichannel retailer en 15 opleidingen - van verkoop en logistiek tot kantoor en restaurant - als ook de veelzijdige persoonlijkheden van de medewerkers. "Met deze stap willen we een authentiek inzicht geven in onze diverse werkomgeving, daarom staan de medewerkers zelf centraal. Ze zijn immers als individuen met hun eigen verhalen de drijvende kracht achter het succes van XXXLutz!", benadrukt Christopher Zentgraf: "Ieder van hen handelt in lijn met de bedrijfswaarden teamwork, ontwikkeling, doelgerichtheid en verantwoordelijkheid en draagt de visie op zijn eigen en persoonlijke manier uit naar buiten toe." De slogan "We zijn XXXLutz" brengt deze boodschap over en benadrukt de sterke punten van XXXLutz als authentiek werkgeversmerk: gemeenschap, vertrouwen, erkenning en vooruitgang.

XXXL-Benefits: Opleiding & Voordelen
In de XXXLutz-familie staat de mens centraal - dit wordt niet alleen getoond in de nieuwe HR-campagne, maar ook in de voordelen die medewerkers bij XXXLutz kunnen gebruiken. Of het nu gaat om leerlingen, vakmensen of zij-instromers - in het bedrijf met de Rode Stoel als handelsmerk krijgt iedereen de kans om carrière te maken. "Met onze eigen, 30-koppige personeelsontwikkeling en onze Leadership Academy bieden we een uitgebreid en uniek opleidingsaanbod in de branche," zegt Christopher Zentgraf. Daarnaast profiteren medewerkers bij XXXLutz van flexibele werkuren, zoals bijvoorbeeld een vierdaagse werkweek in de verkoop, en kunnen ze met XXXL Plus genieten van een exclusief benefitprogramma met tal van voordelen. Zo ondersteunt XXXLutz zijn medewerkers op het gebied van gezondheid, veiligheid, pensioenvoorziening en in noodgevallen, biedt het aantrekkelijke kortingen bij partnerbedrijven en een voordelig fietsleaseprogramma ook voor familieleden aan. Het bedrijf met de Rode Stoel geeft zijn medewerkers extra vrije tijd met extra vakantiedagen voor jubilea en op hun verjaardag. In 2023 werd XXXL Plus uitgebreid met de "Familie" module, tot op heden zijn al ongeveer 500 babypakketten uitgereikt aan toekomstige ouders binnen de XXXLutz-familie.

Meer informatie:
XXXLutz
www.xxxlutz.de

Publicatiedatum: