Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met Luuk Zijlstra (25): "Het loopt als een trein"

Dealerdagen van Zijlstra staan in teken van nieuwbouw bedrijfspand

Het team van Zijlstra houdt momenteel de nodige ballen in de lucht. De leverancier van interieurproducten zag de laatste maanden niet alleen kans om meer dan 400 nieuwe artikelen te lanceren, ook wordt al enkele maanden druk gebouwd aan een compleet nieuw onderkomen, bestaande uit een magazijn, showroom en kantoor. Dit is pal naast de huidige locatie te vinden. Terwijl de dealerdagen in volle gang zijn, ontmoeten we Luuk Zijlstra (25), de derde generatie van het familiebedrijf uit Tiel. "Fijn dat we straks alles vanuit één locatie kunnen doen", blikt hij vooruit.

Luuk Zijlstra (25) poserend voor het in aanbouw zijnde pand. FOTO WONEN360

Omdat niet alle relaties van Zijlstra in de gelegenheid zijn geweest het bedrijf te bezoeken op de succesvolle beurzen in Brussel en Keulen, houdt men deze maand februari diverse dealerdagen. Daarop is de uitgebreide nieuwe collectie te bewonderen. Het tempo waarop Zijlstra nieuwe interieurproducten op de markt brengt, mag indrukwekkend genoemd worden. Zo werden tijdens IMM Cologne en Meubelbeurs Brussel 325 nieuwe artikelen gelanceerd, waaronder diverse kleinmeubelen, wandmeubelen, verlichting en fraaie eetkamerstoelen in diverse nieuwe bekledingsvarianten, een goede maand later zijn er alweer een stuk of vijftig bijgekomen.
"We zijn voortdurend bezig met het lanceren van nieuwigheden. Dat doen we voor onze klanten, zodat ze altijd wat nieuws in hun webshop en showroom kunnen aanbieden", zegt Luuk. "Daarvoor zijn we constant op reis in het buitenland. Vooral om inspiratie op te doen, om uiteindelijk mooie spullen met een eigen draai te kunnen maken", legt hij uit.
"Wij brengen een breed assortiment met producten die uniek zijn en tegelijk de ontwikkelingen en trends vanuit de markt volgen. Onze producten zijn in eigen beheer ontwikkeld en gedeponeerd bij het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO). 95% van de artikelen is uit voorraad leverbaar. De artikelen die we in Keulen hebben geïntroduceerd kunnen we in april uitleveren", verwacht Luuk.


De leverancier van interieurproducten lanceerde de laatste maanden meer dan 400 nieuwe artikelen.

Eerlijk
Evenals andere bedrijven heeft ook Zijlstra te dealen met de containertarieven, die begin dit jaar weer opliepen maar inmiddels in een rustiger vaarwater zijn gekomen. "Alle verhogingen hebben we zelf opgevangen, want je kunt niet alles in de schoenen van de klant en uiteindelijk de eindconsument schuiven. We proberen altijd zo eerlijk mogelijk te handelen en onze klanten zoveel mogelijk te ontzien, waarbij we onszelf wel eens wat te kort doen. Uitgangspunt is dat we onze handel altijd zo eerlijk mogelijk insteken", vertelt Luuk in de showroom op de eerste etage van het huidige bedrijfsdeel, dat ergens eind dit jaar wordt ingeruild voor een compleet nieuw onderkomen.

Nieuwbouw
Terwijl een hydraulische kraan aan de voorzijde van het pand-in-aanbouw zand verstouwt, is het binnen een drukte van belang. Heen en weer lopend mannen met helmen op en een groepje vaklieden dat overleg voert vormt het decor van de bouw. Er wordt deze week hard gewerkt aan de bewapening van de vloeren en het leggen van vloerverwarming, zodat in maart beton kan worden gestort. "Het loopt als een trein", geeft Luuk de voortvarendheid van het nieuwbouwproject aan.
Klanten die de dealerdagen bezoeken grijpen de kans om een kijkje in het nieuwbouwpand te nemen. Wat direct opvalt is de hoogte van 17,5 meter, waardoor straks in het magazijn heel wat pallets opgeslagen kunnen worden. In het huidige gebouw is ruimte voor zo'n 10.000 pallets, in de nieuwbouw voor het dubbele aantal. Als voorraadhoudend bedrijf heeft Zijlstra die ruimte nodig. "Het is nu vaak passen en meten, terwijl we elders in Tiel ook nog een tweede locatie hebben. Dat werkt niet efficiënt. Straks hebben we hier alles centraal. Het heerlijke pand waarin we nú zitten, stoten we zeker niet af. We hebben er voorlopig nog geen bestemming voor, maar misschien hebben we het als groeiend bedrijf zelf nog nodig. Al hoop ik niet dat we na vijf jaar alweer uit ons jasje zijn gegroeid. Maar daar ga ik niet vanuit", zegt hij met een lach.


Een recente drone shot van het pand in aanbouw, dat tegen het huidige complex wordt geplakt.

Familiebedrijf
Zijlstra is een mooi voorbeeld van een familiebedrijf, in 1957 opgericht door de helaas veel te vroeg overleden Sicco Zijlstra, waarna zijn zoon Marcel, de vader van Luuk, het bedrijf op 33-jarige leeftijd overnam. Onder zijn leiding groeide de onderneming uit tot een totaalleverancier van (klein)meubelen en verlichting, waarin de afgelopen jaren de derde generatie zijn intrede deed: dochter Joy en de tweeling Demi en Luuk. "Het is leuk om dit samen met de familie te doen", zegt Luuk, die in mei 2020 in vaste dienst trad en zich onder meer met de logistiek bezig houdt. "We zitten vaak op één lijn, dat is prettig werken. Soms is het ook wel eens lastig, zeker, maar omdat we een goede band met elkaar hebben komen we er altijd uit", zegt hij tot besluit.

Meer informatie:
Zijlstra
Edisonstraat 27
4004 JL Tiel
+31 344 676767
Contact us
www.zijlstra.nl