Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Meubelgroothandel lanceert nieuw label

Jean-Paul Olsder van Starfurn: "Samenwerken belangrijker dan ooit"

Als ze bij Starfurn terugkijken naar de afgelopen drie jaar zijn het bewogen jaren geweest voor het meubelbedrijf. Aan het roer staan Jean-Paul Olsder en Minneke van Rutten. 12 jaar lang hebben ze een eigen woonwinkel gehad. Daarna besloten ze te starten als meubelgroothandel.

"We zijn ongelofelijk snel gegroeid, veel sneller dan we ooit hadden durven dromen. Afgelopen december werd vrijwel onze volledige voorraad opgekocht door onze klanten. We zien een enorme verschuiving van offline naar online en we willen onze partners graag ondersteunen door onze zaken goed op orde te hebben. Helaas hadden we de groei in het laatste kwartaal van 2023 niet voorzien, waardoor we momenteel te maken hebben met langere levertijden van meerdere producten", legt Jean-Paul uit. Hij glimlacht en voegt eraan toe: "Maar over ongeveer zes weken zijn we weer redelijk bij en kunnen onze klanten weer uit voorraad leveren."



Vaste positie veroveren
Achter de schermen blijft de marketingafdeling van Starfurn actief bezig. Vorig jaar was Starfurn partner van De Grote Huis/Tuinverbouwing op SBS6. En begin dit jaar werd een nieuwe B2C-website gelanceerd, met als doel de samenwerking tussen Starfurn en haar partners te versterken. "We streven ernaar een vaste positie op de markt te veroveren en van grote waarde te zijn voor onze partners", vertelt Dewi van der Meulen van de marketingafdeling.

Na de commerciƫle inspanningen van vorig jaar om de naamsbekendheid te vergroten, gaat Starfurn dit jaar aanzienlijk investeren in online marketing om meer orders binnen te halen. "We werken samen met Premium Dealers. Zij worden extra in de schijnwerpers gezet en presenteren in hun showroom een prachtige, representatieve collectie van Starfurn producten", vertelt Jean-Paul.

Premium Dealers
Premium Dealers bedienen een verzorgingsgebied van ongeveer 20 kilometer rondom hun showroom. Starfurn voert gerichte advertentiecampagnes in de regio van deze premium dealers, met als doel consumenten naar de showrooms te trekken waar ze hun gewenste Starfurn items kunnen bestellen en terecht kunnen voor een vervolgorder, interieuradvies en vragen.

Als een Premium Dealer geen koopzondag heeft of online niet goed vertegenwoordigd is, biedt Starfurn consumenten de mogelijkheid om hun bestelling rechtstreeks via starfurn.nl te plaatsen. Bij het afrekenen moet de consument hun favoriete dealer uit de regio selecteren. Starfurn verwerkt en levert de bestelling aan de consument. De Premium Dealer hoeft hier geen actie voor te ondernemen. De opbrengst van de bestelling gaat rechtstreeks naar de dealer en wordt uitgekeerd in Starcoins via hun portaal. "Op deze manier missen onze dealers geen enkele order en versterken we gezamenlijk onze positie in de markt."



Nieuw bankenconcept
Naast deze lopende ontwikkelingen is Starfurn ook druk bezig met de introductie van een nieuw bankenconcept. Anne Eefting van Starfurn deelt enthousiast: "De eerste banken zijn binnen en zien er geweldig uit. We zullen ons richten op maatwerk in de winkels en gaan werken met drie Ć  vier voorraadmodellen. Klanten kunnen direct beschikbare banken via dropshipment laten bezorgen, zodat consumenten binnen enkele dagen al kunnen genieten van hun nieuwe aankoop. Bovendien wordt elke bank standaard geleverd met een vijf jaar All in House Service, die al is ingekocht bij Oranje Furniture en met een goede marge in de verkoopprijs is verwerkt. Op deze manier streven we ernaar onze klanten volledig te ontzorgen en hen de zekerheid te bieden dat alles goed geregeld is."

Jean-Paul sluit af: "De banken worden verkocht onder het merk MySofa. Dit is ons nieuwe label van Starfurn, waar we ook veel marketinginspanningen in steken om het tot een succes te maken, zowel voor ons als voor onze gewaardeerde klanten."

Meer informatie:
Starfurn
Oeveraseweg 2
7971 PA Havelte
info@starfurn.nl
www.starfurn.nl