Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
De Eekhoorn houdt Voorjaar 2024 Huisshow

"Belangrijk onderwerp is het verdienmodel voor onze partners"

Van 4 tot en met 15 maart houdt De Eekhoorn zijn Voorjaar 2024 Huisshow in het Experience Center in Hoorn met als thema: Discover The New Collection. Een knipoog naar de eclectische stijl waar zelfs een discobol uit de jaren '70 in voorkomt.

Aan het woord is Martijn Lutgerink, sinds november verantwoordelijk voor het commerciƫle beleid binnen De Eekhoorn. ''Er gebeurt veel in de interieurbranche. Ik zeg niets vreemds als ik hoor en zie dat de branche met tegenwind kampt. Vaak een moment dat iedereen zijn businessmodel weer onder de loep neemt. Bij De Eekhoorn kijken we met veel vertrouwen naar de toekomst en niet zonder reden. Wij vinden het belangrijk om dit op de aanstaande Huisshow ook met onze relaties te delen."

Nieuwe collectie
Een nieuw voorjaar, een nieuwe collectie. ''Ik durf hardop te zeggen dat we er dit jaar zeer goed in geslaagd zijn een spectaculaire nieuwe collectie neer te zetten. Verschillende stijlen, waaronder de eclectische en veel kleur, zullen het daglicht zien''.
''We vinden het belangrijk om onze relaties op een professionele manier onze geheel nieuwe collectie te presenteren. Daar hebben we in ons Experience Center de ruimte voor en we zullen er alles aan doen om te informeren en te inspireren'', aldus Martijn Lutgerink, CCO van De Eekhoorn. ''We hebben wederom diverse stijlkamers samengesteld en presenteren verschillende nieuwe concepten. Het is goed om te zien dat alle relaties de tijd nemen om ons te bezoeken en daarbij ook winkelpersoneel meenemen om ook hen inspiratie op te laten doen. Dit stimuleren wij ook! Zij moeten het uiteindelijk ook verkopen. Daarnaast is het belangrijk te melden dat het grootste deel van de collectie al in februari en maart leverbaar is!''

Outdoor
Met het voorjaar in aantocht zijn ook de nieuwe Outdoor producten een belangrijk onderdeel van de Huisshow. ''Ik vind de Outdoor collectie een prachtige opportuniteit voor iedere dealer om zijn binnenhuiscollectie uit te breiden met een stuk buitenhuiscollectie. Binnenkort laat het zonnige weer het toe om de schuifpui open te zetten. Het terras is het verlengstuk van ons huis. Ook hier willen we mooie en betaalbare meubels hebben. Veel van onze Outdoor collectie is, zoals gewend van De Eekhoorn, veelal uit voorraad en de volgende dag leverbaar."

Innovatie
Het is niet alleen een nieuwe collectie maar ook een innovatieve collectie. Dat werd ook bevestigd op de IMM-beurs in Keulen waar we vanuit binnen- en buitenland zeer positieve reacties mochten ontvangen op de presentatie. Producten, stoffen, designs en kleuren die nog niet eerder beschikbaar waren in Nederland of productconcepten die in een nieuwe jas op de markt worden gezet. ''Innovatie is belangrijk'' vindt Lutgerink. ''Het biedt onderscheidend vermogen en we verrassen de consument op een positieve manier. Innovatie is niet voorbehouden aan het duurdere segment, dat laten we zien. En als verkoper is het fijn en belangrijk om een nieuw verhaal te kunnen vertellen. Dat bieden wij ook nu weer met de voorjaarscollectie."

Prijsbeleid
''Naast de nieuwe collectie en innovatie zijn er meer belangrijke thema's die tijdens de Voorjaar 2024 Huisshow toegelicht worden'', zegt Lutgerink. ''Belangrijk onderwerp is ons nieuwe prijsbeleid en het verdienmodel voor onze partners. De inspanningen die we met zijn allen verrichten moeten wel lonen. Ik ben zelf afgelopen maanden met veel partners om de tafel gaan zitten om onze nieuwe prijsstrategie toe te lichten en dat zetten we uiteraard op de Huisshow voort. Daar maak ik mij hard voor. Concurrentie is goed en houdt ons allemaal scherp. Echter, de prijserosie die ik tegenkom lijkt leuk voor de consument maar leidt uiteindelijk tot uitholling van service en beleving voor iedereen."

MVO
''Een ander belangrijk thema is MVO, maatschappelijk verantwoord ondernemen, waar wij als De Eekhoorn al veel stappen in hebben gemaakt. Als bedrijf willen wij ook onze verantwoordelijkheid nemen voor een beter milieu en meer dan dat. De consument kiest meer verantwoorde producten, de wetgeving wordt strenger en partners nemen MVO ook op in hun doelstellingen. We kiezen ervoor om 'lichtgroen' te zijn en te vertellen wat we allemaal al doen. Zo zijn al onze houten producten die we in onze eigen fabriek maken van gecertificeerd hout en we weten precies waar dit hout vandaan komt. We gebruiken lak op waterbasis, we ontwikkelen verpakkingen zonder PFAS, ons kantoor is energieneutraal door middel van 2500 zonepanelen en we hebben een 1MW batterij voor energieopslag. We werken er hard aan om elke dag een beetje groener te worden!''

De Voorjaar 2024 Huisshow is op afspraak op werkdagen te bezoeken van 4 tot en met 15 maart. Neem daartoe contact op met uw vertegenwoordiger of stuur een e-mail naar: sales@deeekhoorn.com.


Meer informatie:
De Eekhoorn Dutch Furniture
Jan Tinbergenweg 1
1689ZV Hoorn
www.deeekhoorn.com