De Voorjaarsvakdagen zijn aan hun derde dag bezig als we Michael Bonouvrie van Brinker spreken in De Woonindustrie in Nieuwegein. "De beurs startte verbazingwekkend goed met de Consumentendag waar wij heel veel geïnteresseerde particuliere bezoekers door hebben kunnen verwijzen naar onze Brinker dealers. Ook de tweede dag, de maandag, was de stand vol. Bij opening van de beursdeuren liep onze showroom vol met enthousiaste bezoekers. Tot in de middag was ons salesteam, dat die dag uit 10 personen bestond, druk in de weer en heeft waarschijnlijk net niet alle vragen kunnen beantwoorden", vertelt directielid Michael Bonouvrie.

De showroom van Brinker wordt iedere vakdagen omgetoverd tot één grote trendetalage. Speciaal ook voor deze Voorjaarsvakdagen waren nieuwe meubels geplaatst, sfeerbeelden opgehangen en wanden gesaust in trendy kleuren. De lancering van de nieuwste collectie Ensuite vloerkleden stond centraal tijdens deze beursdagen. Uniek voor deze Ensuite uitbreiding waren de kleurrijke trendy dessins, kleden in nieuwe organische vormen als Pebble en Stone. Naast machinaal geweven items nu nieuw in de Ensuite collectie ook handgeweven tuft kleden gemaakt van 100% wol. Het thema duurzaam stond ook centraal, de eerste items van recycled Polyester zijn aan deze collectie toegevoegd. "De vernieuwde collectie Ensuite sluit perfect aan op de laatste trends in kleur, vorm en structuren. En dat tegen betaalbare prijzen. ‘Brinker maakt design betaalbaar’; een mooie opmerking die ik toegespeeld kreeg", zegt Michael. "We hadden zelfs een klant uit België over de vloer die de verkooptarieven niet geloofde," wil hij maar aangeven.


Michael Bonouvrie (links) met Kirsten van der Kleij en Dennis Djojosoetirto in de stand op De Woonindustrie.

Tijdens deze vakdagen had Brinker een speciale beursactie waarbij kopers bij aanschaf van het actiepakket een Brinker stofzuiger cadeau kregen. "Alleen al op de maandag waren we er al 40 kwijt. We komen vaak in woonwinkels en dan zien we regelmatig vloerkleden liggen vol pluizen. Geen visitekaartje voor je winkel en ook niet voor onze kleden. Dat wil je niet. Ook de consument niet. Daarom is het zaak om zowel de winkel als de vloerkleden goed te onderhouden; zorg dat je woonwinkel er iedere dag strak bij ligt. Het is topsport! Met het beschikbaar stellen van deze stofzuiger willen wij een positief signaal afgeven. Als ondernemer moet je er bovenop zitten en een voorbeeld stellen. Iedereen ziet 2024 als een uitdagend jaar, dan moet wel alles in je winkel voor elkaar zijn," verklaart Michael.

Brinker zit in ‘the flow’. De vloerkledenspecialist, die in de nabije toekomst ook een rol van betekenis wil gaan spelen met meubelen, sleepte tijdens de Voorjaarsvakdagen de Beste Social Media-award in de wacht. Deze onderscheiding, die directielid Michael Bonouvrie uit handen van Edwin Loeff ontving (zie foto rechts), komt voor een groot deel op het conto van Sagitta Tobé, die een half jaar geleden het team kwam versterken. Brinker had sinds half december een aftelcampagne richting de beursdagen op De Woonindustrie, waarbij telkens een ander vloerkleed werd getoond. "Tot voor kort waren we bij Brinker niet erg actief op sociale media, omdat we ons eerst wilden concentreren op het perfectioneren van onze collectie. Nu is die echter helemaal klaar en staat als een huis," vertelt Michael in de trendy ingerichte stand op De Woonindustrie, terwijl bezoekers zich vergapen aan de nieuwe collectie.

Benieuwd naar de gelanceerde collectie Ensuite? Brinker heeft de nieuwste catalogus Ensuite 2024 klaar en is hier en op de site van Brinker te downloaden. De Feelgood by Brinker 2024, die in het najaar van 2023 verscheen, is hier te downloaden. Beide catalogi zijn ook per post te ontvangen, vraag deze aan via info@brinker.nl.

Meer informatie:
Brinker
Veilingweg 9
6851 EG Huissen
0481 361 510
info@brinker.nl
www.brinker.nl