Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
FOTOREPORTAGE Ambiente en Christmasworld

Ruim 140.000 bezoekers trokken richting Frankfurt am Main

Ambiente en Christmasworld, dat samen met Creativeworld gehouden werd, verbreekt records. Het beurzentrio bood een aanbod van in totaal 4.928 bedrijven uit meer dan 170 landen. Op meer dan 360.000 bruto vierkante meter toonden zij hun collecties. Tevens steeg het aantal exposanten hiermee 10% ten opzichte van vorig jaar. Ruim 140.000 bezoekers kwamen naar de de megabeurs in Frankfurt am Main. Het motto was 'Celebrating Business Together'.

Wat betreft tevredenheid over het aanbod van exposanten overtroffen de beurzen van dit jaar ook die van vorig jaar: 94% van de bezoekers was tevreden over de kwaliteit en het aanbod van exposanten, vergeleken met 93% vorig jaar. "Mission accomplished", concludeert Detlef Braun, Member of the Executive Board of Messe Frankfurt.


Bekijk hier de fotoreportage die Wonen360 maakte op Ambiente en Christmasworld, met team- en productfoto's van Nederlandse en Belgische exposanten.

Terughoudende Duitsers
De reacties van de deelnemende bedrijven uit de Benelux waren wisselvallig. Christmasworld-exposanten waren vrijwel allemaal positief over de vakbeurs. Deelnemers van Ambiente minder eensgezind. Het grootste gedeelte was enthousiast, maar niet iedereen. Voornamelijk de terughoudendheid van de Duitsers speelde parten. Bij meerdere organisaties gaven ze aan dat deze groep extra voorzichtig was met het doen van bestellingen. De Duitse interieursector heeft het afgelopen jaar een knauw gekregen, nadat het land in een recessie belandde.

Internationalisering bezoekers
Tegelijkertijd vertellen andere exposanten van Ambiente dat de internationale bezoekers dit gat goed hebben gemaakt. Orders schrijven aan bedrijven uit Panama, Uruguay of Kazachstan was de normaalste zaak van de wereld, gedurende de beurs. De internationaliteit was ook sterk toegenomen: drie van de vier handelsbezoekers kwamen naar de vakbeurzen vanuit het buitenland. Met een stijging van vijf procent in het aantal internationale bezoekers overtrof het beurzentrio het resultaat van 2023. Duitsland stond dit jaar bovenaan de lijst van bezoekende landen. Italiƫ en China namen de tweede en derde plaats in de top vijf van bezoekende landen in, gevolgd door Nederland en de Verenigde Staten.



Stakingen
Wegens stakingen van het Duitse treinverkeer werd het bezoeken van de beurs enigszins verhinderd. Hierdoor waren bezoekers uit verre landen, zoals verwacht, meer vertegenwoordigd dan uit omringende landen als Frankrijk en de Alpenrepublieken (Oostenrijk en Zwitserland), die per trein naar het evenement reisden. Ook merkten Nederlandse en Belgische deelnemers op dat het op de laatste twee dagen (maandag en dinsdag) drukker was dan normaal. Toen hadden de medewerkers van het openbaarvervoer hun werk namelijk weer opgepakt.

Verschuiving data
De vakbeurzen Ambiente, Christmasworld en Creativeworld zullen ook volgend jaar plaatsvinden in het beurscomplex van Frankfurt. Ze zullen echter worden verschoven naar begin februari om ervoor te zorgen dat belangrijke wereldwijde beursdata op elkaar zijn afgestemd. Alle drie de beurzen zullen op vrijdag beginnen. Creativeworld zal vier dagen duren. Ambiente/Christmasworld wordt gehouden van 7 t/m 11 februari 2025.

Bekijk hier de gehele fotoreportage.

Meer informatie:
Christmaswold
www.christmasworld.messefrankfurt.com

Ambiente
www.ambiente.messefrankfurt.com