Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bank komt man na oplichting niet tegemoet

'Een bejaarde man liet zich aan de deur door een oplichter een pannenset aansmeren voor €425. Al snel na de overmaking van het bedrag kreeg hij spijt en belde hij de bank om het geld terug te storten. Die weigerde echter medewerking, waarna het kwam tot een zaak bij het financiële klachteninstituut Kifid. Dat meldt De Telegraaf.



De man werd opgelicht nadat een oplichter zich met een smoesje zijn woning had binnengepraat. De oplichter bood een pannenset aan, waarbij de bewoner €425 overmaakte met een mobiel pinapparaat. Toen de pannen van slechte kwaliteit bleken te zijn, wilde de bewoner het geld terugvorderen bij zijn bank, de Rabobank. De geschillencommissie van het Kifid oordeelde echter dat de bank niet bevoegd is om onterechte betalingen terug te draaien, omdat zij geen partij is bij de rechtsverhouding tussen de consument en de ontvanger van de betaling. De man krijgt geen geld terug, aangezien het burgerlijk wetboek stelt dat een consument een betaalopdracht niet kan herroepen nadat deze is ontvangen door de betaaldienstverlener.

Bron: De Telegraaf

Publicatiedatum: