Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Minder Europeanen, maar meer Aziaten op Maison&Objet

De ijzige kou van deze januarimaand heeft de goede stemming en enthousiasme die de jubileumeditie van Maison&Objet kenmerkten, niet weten te temperen. De sneeuw gaf het een winters uitje. Bij de ingang van de tentoonstelling werden live muzikanten, cafés en kleine koekjes uitgedeeld... Bezoekers en exposanten verspreidde zich door de zeven hallen van de tentoonstelling. Aan het einde van deze editie heeft de organisatie een groei waargenomen, zowel aan de zijde van de bezoekers als voor de merken.


Bekijk hier de fotoreportage die Wonen360 maakte van Nederlandse en Belgische exposanten.

Belangrijke cijfers en groeiende tentoonstelling
In totaal waren er 2.516 merken aanwezig op de vakbeurs. Dit is een stijging van 9% ten opzichte van januari 2023. Meer dan 60% van de deelnemers is internationaal. 30% van deze groep zijn merken die opnieuw deelnamen aan de beurs.

In reactie op dit aanbod steeg het aantal bezoekers met 5%. Terwijl september 2023 een bescheidener respons van Franse bezoekers zag, was de inspanning om dit belangrijke doelpubliek terug te winnen in januari succesvol. De groei van deze sessie werd vooral gedreven door bezoekers uit Frankrijk (+9%) en significante exportmarkten (+25%), waarbij de Verenigde Staten met 8% toenamen en Azië met 83%, gestimuleerd door Japan (+52%), India (+18%) en de terugkeer van China.

In tegenstelling tot dit alles ondervindt Europa een daling van 9%, als gevolg van een complexe economische situatie, mede veroorzaakt door inflatie. Aan het einde van de beurs was er bijna een gelijke verdeling tussen Franse en internationale bezoekers (58% uit Frankrijk, 42% uit het buitenland). Tevens kan de organisatie de drie belangrijkste bezoekersprofielen zien: interieurontwerpers, die de sterkste groei boekten met +8%, horecaprofessionals (+2%) en detailhandelaren (+1%).



Reactie algemeen directeur
Mélanie Leroy, algemeen directeur van Maison&Objet, concludeert: "Sinds mijn aantreden tien maanden geleden hebben we, samen met alle teams, bijzondere aandacht besteed aan het luisteren naar onze klanten, zowel exposanten als bezoekers, om oplossingen te vinden die aansluiten bij ieders behoeften. Onze inspanningen zijn gericht geweest op de 'premiumisering' van het aanbod, met een aanzienlijke hoeveelheid nieuwigheden, op inspiratie door de verbetering van veelbelovende markten en ongekende presentaties, en op het bieden van nuttige en toepasbare oplossingen om hen te ondersteunen in hun projecten. De initiële positieve resultaten moedigen ons aan om in deze richting door te gaan! Als internationale benchmarktentoonstelling voor al 30 jaar, verankeren we ons nu meer dan ooit in de toekomst met de ultieme missie om de versterker te zijn van creativiteit en zakendoen voor professionals wereldwijd in decor, design en lifestyle. Verlangen laten resoneren met zaken doen, dat is Maison&Objet."

Maison&Objet keert terug van 5-9 september 2024 om het dertigjarig jubileum voort te zetten in een tweede, even dynamische editie ter bevordering van de groei in decor, hospitality en retail. In de Lichtstad neemt Paris Design Week het stokje over van Maison&Objet In The City en nodigt alle designliefhebbers uit om hun presentaties te ontdekken.



Bekijk hier de gehele fotoreportage.

Meer informatie:
Maison&Objet
www.maison-objet.com

Publicatiedatum: