De Traprenovatie Marktmonitor 2024 biedt inzicht in de oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument met betrekking tot traprenovatie en de ontwikkelingen daarvan in de afgelopen vier jaar. Met behulp van big data van de Google zoekmachine is tevens de markt qua aanbieders in kaart gebracht. Daarnaast levert het rapport verwachte trends en ontwikkelingen voor het komende jaar met behulp van intelligente extrapolatie.



Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar (december 2019 t/m november 2023) is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van traprenovatie? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke soorten traprenovatie en kenmerken wordt er gezocht en wat zijn de verschuivingen in de markt? In de analyse is tevens het zoekvolume van aanbieders op het gebied van traprenovatie in kaart gebracht (merken, winkelformules, renovatiebedrijven en verkoopplatformen). Hiermee zijn de distributiekanalen en marktaandelen helder in beeld gebracht.

Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften. Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het onderzoeksrapport levert concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte en marktverhoudingen tussen aanbieders (merken, winkelformules, renovatiebedrijven en verkoopplatformen).

In de Traprenovatie Marktmonitor 2024 wordt tevens ingezoomd op aanbieders van traprenovatie. Hierbij worden diverse analyses getoond over merken, winkelformules, renovatiebedrijven en verkoopplatformen. Het lijkt misschien verwarrend dat deze met elkaar worden vergeleken en in één overzicht zijn opgenomen, maar dit is een bewuste keuze. Hierdoor wordt namelijk ook direct inzichtelijk welke rol merken, winkelformules, renovatiebedrijven en verkoopplatformen ten opzichte van elkaar spelen bij de oriëntatie van de consument op een traprenovatie.

Het onderzoeksrapport biedt harde informatie over de ontwikkeling van voorkeuren en behoeften van de consument en de marktverhoudingen. Het rapport geeft duiding aan de trends en ontwikkelingen in het zoekvolume over de afgelopen vier jaar en specifiek over de ontwikkelingen tijdens de corona pandemie en de huidige economische situatie. De analyses zijn uitgevoerd op ruim 6,6 miljoen Nederlandstalige zoekopdrachten in Nederland en meer dan 1000 verschillende zoektermen. Met deze data-volumes zijn zeer betrouwbare trends, ontwikkelingen en marktverhoudingen te duiden.

Je krijgt onder meer inzicht in de ontwikkeling van de populariteit van de verschillende soorten traprenovatie en belangrijke productkenmerken, zoals materiaalsoorten, kleuren en productopties. Ook krijgt je inzicht in de ontwikkeling van de prijsgevoeligheid. Daarnaast toont het onderzoeksrapport, naast een compleet overzicht van de 60 meest gezochte merken, winkelformules, renovatiebedrijven en verkoopplatforms, de jaarlijkse top-10 van meest gezochte aanbieders op het gebied van traprenovatie.

Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, eens in de paar jaar. Het rapport telt 31 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd. Standaard wordt het onderzoeksrapport als beveiligd PDF-document geleverd. Een hard copy exemplaar van de marktmonitor is tegen een meerprijs mee te bestellen.

Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
0546 45 66 62
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl