De Gietvloeren Marktmonitor 2024 biedt inzicht in de oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument met betrekking tot gietvloeren en de ontwikkelingen daarvan in de afgelopen vier jaar. Met behulp van big data van de Google zoekmachine is tevens de markt qua aanbieders in kaart gebracht. Daarnaast levert het rapport verwachte trends en ontwikkelingen voor het komende jaar met behulp van intelligente extrapolatie.



Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar (december 2019 t/m november 2023) is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van gietvloeren? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke soorten gietvloeren en kenmerken wordt er gezocht en wat zijn de verschuivingen in de markt? In de analyse is tevens het zoekvolume van aanbieders op het gebied van gietvloeren in kaart gebracht (merken, winkelformules, vloerenlegbedrijven en verkoopplatformen). Hiermee zijn de distributiekanalen en marktaandelen helder in beeld gebracht.

Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften. Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het onderzoeksrapport levert concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte en marktverhoudingen tussen aanbieders (merken, winkelformules, vloerenlegbedrijven en verkoopplatformen).

In de Gietvloeren Marktmonitor 2024 wordt tevens ingezoomd op aanbieders van gietvloeren. Hierbij worden diverse analyses getoond over merken, winkelformules, vloerenleggers en verkoopplatformen. Het lijkt misschien verwarrend dat deze met elkaar worden vergeleken en in één overzicht zijn opgenomen, maar dit is een bewuste keuze. Hierdoor wordt namelijk ook direct inzichtelijk welke rol merken, winkelformules, vloerenlegbedrijven en verkoopplatformen ten opzichte van elkaar spelen bij de oriëntatie van de consument op een gietvloer.

Het onderzoeksrapport biedt harde informatie over de ontwikkeling van voorkeuren en behoeften van de consument en de marktverhoudingen. Het rapport geeft duiding aan de trends en ontwikkelingen in het zoekvolume over de afgelopen vier jaar en specifiek over de ontwikkelingen tijdens de corona pandemie en de huidige economische situatie. De analyses zijn uitgevoerd op ruim 4,5 miljoen Nederlandstalige zoekopdrachten in Nederland en bijna 1.000 verschillende zoektermen. Met deze data-volumes zijn zeer betrouwbare trends, ontwikkelingen en marktverhoudingen te duiden.

Je krijgt onder meer inzicht in de ontwikkeling van de populariteit van de verschillende soorten gietvloeren en belangrijke productkenmerken, zoals functies en productopties. Ook krijgt je inzicht in de ontwikkeling van de prijsgevoeligheid. Daarnaast toont het onderzoeksrapport, naast een compleet overzicht van de meer dan 35 meest gezochte merken, winkelformules, vloerenlegbedrijven en verkoopplatforms, de jaarlijkse top-10 van meest gezochte aanbieders op het gebied van gietvloeren.

Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, eens in de paar jaar. Het rapport telt 34 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd. Standaard wordt het onderzoeksrapport als beveiligd PDF-document geleverd. Een hard copy exemplaar van de marktmonitor is tegen een meerprijs mee te bestellen.

Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
0546 45 66 62
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl