Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Henrik Jørgensen, CEO van House Nordic:

"Drie keer de prijzen verlaagd in 2023, toch 45% meer omzet"

House Nordic heeft een bijzonder jaar achter de rug. Na een periode waarin de Deense onderneming niet ontkwam aan prijsstijgingen, heeft de groothandel in een jaar tijd drie keer de prijzen kunnen verlagen. Ondanks de lagere tarieven, nam de omzet bijna met de helft toe. Een gesprek met CEO Henrik Jørgensen onthult niet alleen de successen van afgelopen jaar, maar werpt ook een blik op de uitdagingen en toekomstige plannen van House Nordic.


Henrik Jørgensen, CEO van House Nordic.

Omzet in de lift
Het jaar 2023 was volgens Jørgensen een goed jaar voor House Nordic, na een uitdagend 2022. Opvallend genoeg slaagde het bedrijf erin de prijzen maar liefst drie keer te verlagen, wat vervolgens resulteerde in een toename van het bedrijfsvolume. "In één jaar is House Nordic met 45% gegroeid", vertelt Jørgensen trots. "Door de stabilisatie van de transportkosten hebben we iets terug kunnen geven aan onze klanten."



170 nieuwe designs
Nieuwe klanten in heel Europa en een uitbreiding van het productassortiment hebben bijgedragen aan deze indrukwekkende prestatie. "Onlangs hebben we maar liefst 170 nieuwe producten gelanceerd, waaronder gestoffeerde meubels zoals banken, ligbedden en loungestoelen." Binnen deze collecties staat duurzaamheid centraal. Met een groeiende focus op FSC-gecertificeerd hout en gerecyclede materialen is het bedrijf vastbesloten om milieuvriendelijke keuzes te maken.



Investeringen
De komende maanden zullen deze collecties te bewonderen zijn op internationale beurzen, zoals TrendSet München, imm cologne, Maison&Objet Paris en Formland Haringen (Denemarken). "Om deze groei verder te ondersteunen, hebben we het afgelopen jaar aanzienlijk geïnvesteerd in productontwikkeling, voorraden, magazijnen en personeel. Zo is het House Nordic team gegroeid van 45 naar 60 man."

Uitdagingen en kansen
Jørgensen erkent dat de markt momenteel niet gemakkelijk is, met consumenten die terughoudender zijn in hun uitgaven en stijgende rentetarieven. Echter, hij ziet nog steeds potentie in de markt. "Vooral als consumenten worden getriggerd door aantrekkelijke aanbiedingen. Daarom hebben we de prijzen flink verlaagd voor onze dealers. Hierdoor streven we in 2024 naar een groei van zo'n 20 tot 25 procent, ondanks de uitdagende omstandigheden."

Benieuwd naar de nieuwe producten van House Nordic? Kom dan een kijkje nemen op de vernieuwde stand in München, Keulen, Parijs of Haringen. "Mooie producten, met goede kwaliteit tegen een aantrekkelijke prijs. Daar staan we voor. Genoeg reden dus om langs te komen," besluit Jørgensen met een knipoog.

Na een veelbelovende start in 2024, kijkt House Nordic uit naar een jaar van groei, innovatie en internationale expansie. Klanten kunnen zich verheugen op nieuwe producten, een grotere aanwezigheid op beurzen en een voortdurende toewijding aan kwaliteit en duurzaamheid.

Meer informatie:
House Nordic
Rebslagervej 6
DK-5471 Søndersø
+45 31 40 11 88
[email protected]
www.housenordic.dk