Een recente wereldwijde analyse van de high-end designmeubelmarkt biedt een volledige analyse van de industrie in termen van marktsegmentatie op type en distributiekanaal. Van 2019 tot 2022 groeide de wereldwijde markt voor high-end designmeubelen met een CAGR van 5,7%, bereikte in 2022 USD 44,76 miljard en zal naar verwachting in 2029 USD 101,39 miljard bereiken.
Het rapport gaat in op regionale specificaties (Amerika's, Europa, APAC, Midden-Oosten Afrika) en 10 landen (Verenigde Staten, Canada, Brazilië, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Italië, Frankrijk, China, Japan, India), met details over de marktgrootte, jaarlijkse groei, concurrentieanalyse, investeringsmogelijkheden en toekomstige vraag. Het houdt ook rekening met groei-indicatoren, risico's en huidige en toekomstige trends die de marktevolutie beïnvloeden.
Foto © Korn Vitthayanukarun | Dreamstime.com
Belangrijke inzichten
Aan de leiding in de markt voor high-end designmeubelen zijn prominente merken als Roche Bobois, Hermes International, Ralph Lauren Corporation, Poltrona Frau, Minotti, B&B Italia, Fendi Casa, Molteni, Cassina en Christopher Guy.
De impact van verstedelijking heeft geleid tot een toenemende vraag naar ruimte-efficiënte, stijlvolle meubels. Toegang tot wereldwijde designtrends via het internet heeft deze markt verder gestimuleerd. Economische groei heeft de uitgaven aan luxueuze meubels door welgestelde consumenten verhoogd. De wijdverbreide waardering voor esthetisch aantrekkelijke meubels heeft geresulteerd in een verhoogde vraag naar unieke, creatief ontworpen stukken.
Hogere beschikbare inkomens en een groeiende middenklasse hebben de markt voor hoogwaardige, duurzame en luxueuze meubels uitgebreid. Fabrikanten innoveren met aanpasbare opties om aan individuele voorkeuren te voldoen. Markttrends worden sterk beïnvloed door de smaak van welgestelde consumenten, wat merken ertoe aanzet om zich voortdurend aan te passen door unieke ontwerpen en materialen te incorporeren om op te vallen.
Bron: www.openpr.com