Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hans Vandendriessche van Medal NV:

"Dankzij Droppery is het mogelijk om onze online beloftes waar te maken"

Het Belgische meubelbedrijf Medal NV, bekend van de merken Medalounger, Modulax en Up2date, zet zich volledig in om hun klanten én de consument snel en efficiënt van dienst te zijn. Hans Vandendriessche, topman bij Medal, benadrukt het belang van deze snelle service, vooral in urgente situaties. "Je moet iemand direct van dienst kunnen zijn als hij bijvoorbeeld uit een ziekenhuis komt en een relaxzetel nodig heeft of als iemand zoekt op eetkamerstoelen moet je zichtbaar zijn. Vaak wordt er in zulke situaties online gekeken en gekocht. Als je iets wil verkopen maar het is niet op voorraad, dan heb je een probleem."


Hans Vandendriessche, directeur bij Medal.

Online beloftes waarmaken
Om aan de behoefte van klanten te voldoen, is Medal een innovatieve samenwerking aangegaan met Droppery, een bedrijf actief in de meubelbranche, die merken en retailers verbindt. Ruim een jaar geleden kwam Hans in contact met de eigenaren van het softwarebedrijf. “Dankzij Droppery is het mogelijk om onze online beloftes waar te maken. Zodra een consument online op een model klikt, wordt het product direct gereserveerd.”

Naadloze integratie
De samenwerking met Droppery omvat een naadloze integratie van productsynchronisatie, real-time voorraadbeheer en geautomatiseerde orderverwerking. Hans vertelt dat deze aanpak geen traditionele dropshipment omvat. Er zijn meerdere manieren waarop een order uiteindelijk bij de eindklant terecht kan komen, afhankelijk van de wens van de retailer.

De eerste mogelijkheid is dat Medal de goederen rechtstreeks aan de winkelier levert. Hierdoor komen de producten op de juiste manier bij de eindklant terecht, met de service van de meubelhandel, gefactureerd en geleverd door de eigenaar van de webshop.

Daarnaast heeft Medal de optie ingericht via Droppery dat de bestellingen kunnen worden afgehaald bij het magazijn van Medal. Bij voorkeur, is het dan mogelijk om direct aan de consument te kunnen leveren. Deze afspraken worden per retailer bekeken door Medal. Tot slot biedt Droppery een logistieke oplossing, waarbij zij zowel leverancier als winkelier ontzorgt in het logistieke proces. Droppery zorgt ervoor dat de bestelling wordt afgehaald bij Medal en wordt afgeleverd bij de eindklant. Deze optie kan nuttig zijn om processen zoals levertijden te verkorten en de taken van zowel Medal als de winkelier te verlichten.



Duurzaamheid
De verzending richting de consument heeft enkele voordelen door stappen in de supply chain en logistiek over te slaan. Ten eerste minimaliseert het de behoefte aan voorraadopslag, waardoor kosten voor magazijnruimte en beheer worden verminderd. Daarnaast elimineert de oplossing de directe verzending naar de winkel en sla je een stap over in de supply chain om CO2 uitstoot te verminderen. Stap vooruit Voor Hans betekent dit een stap vooruit, vooral omdat traditionele ERP's en platforms vaak niet compatibel zijn. Hij ziet Droppery als een essentiële schakel om leveranciers, merken en handelaren op een efficiënte manier met elkaar te verbinden. "Droppery koppelt ERP-pakketten aan webshops van meubelwinkels", legt Hans.

Deze koppeling maakt de bestaande B2B-catalogus online beschikbaar voor meubelhandelaren, inclusief voorraadsituatie, mits akkoord van de leverancier. De winkelier krijgt een login en heeft direct inzicht in de beschikbare voorraad, inclusief technische specificaties en foto's. De voordelen reiken verder dan voorraadbeheer. "Droppery biedt aanzienlijke tijdsbesparing door één back-office te gebruiken voor prijslijsten, klantgroepen en orderafhandeling", geeft Hans aan.


Marco Mulder, medeoprichter van Droppery.

'Kwalitatieve retailers'
Iedere groothandel op het platform Droppery heeft zijn eigen beweegredenen. Enerzijds willen ze een automatiseringsproces aanbieden voor de bestaande klanten. Anderzijds ondersteunt Droppery partijen met het vinden van nieuwe verkooplocaties. Zo wel in Nederland, als in het buitenland. Marco Mulder, medeoprichter van Droppery, benadrukt het vertrouwen dat leveranciers hebben in het platform. "Kwalitatieve retailers met een goed trackrecord worden toegelaten, waardoor de leveranciers controle houden over hun merk."

Medal NV, in samenwerking met Droppery, streeft niet alleen naar snelle dienstverlening, maar ook naar innovatieve oplossingen voor de meubelbranche. Door voorraad, technologie en samenwerking te bundelen, creëren ze een model dat niet alleen de eindklant bedient maar ook de efficiëntie van de hele keten verbetert.



Meer informatie:
Droppery
Vossiusstraat 20 2
1071 AD Amsterdam
+31 (0)20 210 1895
info@droppery.io
www.droppery.io

Medal NV / Medalounger
Puursesteenweg 399 A
2880 Bornem
+32 (0)3 740 00 90
info@medalounger.com
www.medalounger.be