Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Belgische interieurlabel Dôme Deco:

'Ondanks de uitdagingen van een fluctuerende economie, was onze homeshow een groot succes'

Aan het einde van het jaar blikken we met enkele ondernemers terug op het afgelopen jaar. Wat zijn absolute hoogtepunten en zijn er misschien ook uitdagingen geweest die ze tegenkwamen? En wat verwachten ze van volgend jaar? We spraken hierover met het Belgische interieurlabel Dôme Deco.

Hoe blikt Dôme Deco terug op het afgelopen jaar?
''Over het algemeen positief. We hebben een prachtige collectie neergezet en weer deelgenomen aan interessante beurzen en events. Design Nation was bijvoorbeeld een nieuwe ontdekking. Ook hebben we mooie projecten opgeleverd, zoals een made-to-measure interieur voor het Voco hotel op de innovatiecampus van Living Tomorrow, of onze medewerking aan de inrichting van de kamers in hotel La Réserve in Knokke. Anderzijds was het ook wel een jaar met schommelingen, maar het is een kwestie van ermee leren omgaan als organisatie. Onze positieve mindset dragen we alleszins hoog in het vaandel.''

Wat waren voor jullie absolute hoogtepunten?
''Toch wel de Homeshow in november. Zoals al eerder aangehaald in een van onze interviews met Wonen360, lagen de inschrijvingen echt enorm hoog dit jaar. Waar we voor zo'n dagen natuurlijk alles op alles zetten, waren ook wij positief verrast over de inschrijvingsaantallen. Dit geeft ons een energie boost om extra te gaan inzetten op de 2024 AWAKEN collectie. Mensen tonen interesse voor het merk Dôme Deco; zowel bekende gezichten als nieuwe contacten.''

Zijn er ook uitdagingen geweest in het afgelopen jaar?
''Ook wij kregen te maken met de fluctuerende economie. Onze verwachting was 15 procent te groeien, maar rond de zomer is de business wat teruggevallen. Die terugval zagen we vooral in september, maar onze Homeshow in november was dan weer een gigantisch succes. We merken dat de nieuwe collectie aanslaat, daar ligt het dus niet aan, maar dat er zowel op de retail- als de projectmarkt er meer en meer het bewustzijn is van de kostprijs van een product, en daar wordt voorzichtiger mee omgesprongen.''

Wat verwachten jullie van volgend jaar?
''Na de positieve reacties die we alvast kregen in november - we tonen tijdens onze Homeshow een preview van hetgeen in het volgende jaar (2024) zal komen - zijn we optimistisch ingesteld. Zo zitten er verder ook nog enkele leuke projecten in de pipeline en kijken we ernaar uit om onze collectie uit te bouwen in nieuwe concepten wereldwijd.

Voor zij die onze Homeshow gemist hebben, maar wel graag een blik zouden krijgen op hoe die AWAKEN-collectie nu juist is opgebouwd, is er vanaf nu een webinar beschikbaar met live uitleg over de trends en hoe die zich voor 2024 vertalen in onze kleuren, vormen en materialen. Op 15 minuten wordt je volledig ondergedompeld. Bekijk hem hier.''

Dôme Deco zal ook weer deelnemen aan Maison & Objet, Hall 6, stand E2-G1.

Meer informatie:
Dôme Deco
info@domedeco.com
www.dome-deco.com