Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Decodata sluit opnieuw succesvolle funding ronde

"Met deze groep investeerders halen we specialisten in huis die nog meer kennis hebben"

De formatie van zes investeerders bestaat uit reeds bestaande investeerders in Decodata en wordt uitgebreid met data specialisten uit de aandelenmarkt en de ondernemers achter Stoov.

"Met deze groep investeerders halen we specialisten in huis met nog meer kennis over de mogelijkheden van data, Internationale e-commerce en marketplaces", aldus CEO en oprichter Anne de Jongh. "Veel mensen begrijpen de omvang van het probleem in de interieurindustrie nog niet terwijl het probleem tweeledig is; Enerzijds is er een automatiserings achterstand en anderzijds is de uitstoot van CO2 in de interieurindustrie vele malen groter dan in fashion mede door de ouderwetse manier van dataverwerking."



Eric Mencke, CCO en medeoprichter geeft aan dat dit een strategische ronde is geweest. "In de afgelopen periode hebben we geleerd dat de timing van een financieringsronde in het huidige investeringsklimaat belangrijker is dan ooit. Waar investeerders tot 2022 in de rij stonden voor SaaS-bedrijven met een werkend product, product-market fit en betalende klanten, is de situatie nu anders. Met Decodata hebben we bewust gekozen om de product-market fit verder te optimaliseren met branchebrede pilots. Ons doel is om volgend jaar, met de inzet van onze uitgebreide (AI) toolkit, op te schalen naar een niveau waarop we een substantiële financieringsronde tegen een mooie waardering kunnen realiseren."

Mede door de komst van de CSRD (Corprate Sustainability Reporting Directive) die opgelegd wordt vanuit de overheid wordt data over de herkomst van producten belangrijker dan ooit. Daarbij gaan spelers die dit op orde hebben het winnen van de fabrikanten en verkopers die hierin achterblijven, aldus Decodata. Begin november heeft het bedrijf een Product Selector gelanceerd waarbij productinformatie over complexe producten gestructureerd kan worden en aan een uniek ID gekoppeld kan worden.

Dat betekent concreet dat elke stoel ongeacht kleur en materiaal variatie door ons product inzichtelijk wordt net als, bijvoorbeeld, in de levensmiddelenindustrie en consumer electronics. Door deze codering van producten mogelijk te maken kan de keten van productie tot verkoop en de circulariteit van een product inzichtelijk gemaakt worden. Door het succesvol afronden van deze fundingronde in combinatie met de kennis en ervaring die Decodata in huis heeft kan Decodata zich verder positioneren als dé autoriteit op het gebied van productgegevens in de meubelsector. De urgentie om automatisering mogelijk te maken is nu groter dan ooit.

Meer informatie:
Decodata
www.decodata.io

Publicatiedatum: