Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marco Smit en Tom Kroeze van Holland Top Floor:

''2023 was voor ons zeer positief, al geeft de markt heel andere signalen af''

In oktober verwelkomden ze hun 100e dealer voor Rivièra Maison Flooring. De vloerengroothandel Holland Top Floor van Marco Smit en Tom Kroeze timmert flink aan de weg. Hoe blikken zij terug op het afgelopen jaar? Welke uitdagingen kwamen ze tegen en wat verwachten zij van het nieuwe jaar? We spraken er met de eigenaren over.



Hoe blikken jullie met Holland Top Floor terug op het afgelopen jaar?

Marco Smit: ''Zeer positief eigenlijk, al geeft de markt andere signalen. Wij opereren toch in het hogere segment met producten die kwalitatief net iets beter zijn en daarbij hoort natuurlijk ook een hogere prijs. In dit segment ervaren wij nog steeds groei, met name met IPC en Rivièra Maison, onze dealers varen daar wel bij gelukkig!''

Wat waren voor jullie absolute hoogtepunten?
Tom Kroeze: ''Het hoogtepunt was de lancering van Rivièra Maison, dat waren veel hoogtepunten. We hebben in Nederland dit jaar ruim 100 dealers aangesloten, dat was een hele operatie maar uiteindelijk zeer succesvol. Daarnaast zijn in het buitenland nu de eerste dealers aangesloten: in Duitsland, Luxemburg en Zwitserland.''

Hebben jullie ook te maken gehad met uitdagingen?
Tom Kroeze: ''De grootste uitdagingen waren dat we met 3 kleuren van Rivièra Maison al vrij snel in de problemen kwamen met de aanlevering. Die kleuren liepen veel harder dan gedacht, dan moet je dealers en natuurlijk hun klanten teleurstellen en dat wil je gewoon niet. Wel bijzonder dat bijna elke consument aangaf te willen wachten en niet naar een alternatief product wou kijken, dat geeft toch maar weer de kracht van het merk aan. Daar stonden wij wel van te kijken en dat hadden wij ook nog nooit zo meegemaakt.''

Wat verwachten jullie van volgend jaar qua economie/handel?
Marco Smit: ''Wij zijn voor 2024 voor ons zelf zeer positief en voor de algehele tendens verwacht ik een daling van de inflatie en een stijging van de lonen dus dat is positief. Ik verwacht dat de rente nog licht daalt en dat het nieuwe kabinet ook gaat zorgen voor versnelde mogelijkheden tot meer nieuwbouw maar daar zullen wij in de vloerenbranche in 2024 waarschijnlijk nog niet de vruchten van plukken.''

Staan er nog dingen op de plannen volgend jaar voor Holland Top Floor?
Tom Kroeze: ''Komend jaar is het jaar van ROOM5, een compleet nieuw en vernieuwend vloerenmerk helemaal in de ‘hotel chique’ stijl, zeer onderscheidend en ook qua prijsstelling zeer interessant. De collectie omvat een basis van 10 dryback items in visgraat en plank en daarnaast komen er speciale 'limited editions’. Qua concept en marketing gewoon next level.

De eerste Dealers hebben zich al aangemeld en de eerste displays gaan in januari de deur uit.''

''Januari begint voor ons goed met maar liefst 3 beurzen voor Rivièra Maison, eerst de Horecava, daarna de Domotex en daarna de Maison Objet, een van de grootste Interieurbeurzen van Europa, die in Parijs plaatsvindt. We zien er naar uit,'' besluiten Tom Kroeze en Marco Smit.

Meer informatie:
Holland Top Floor
Marco Smit en Tom Kroeze
[email protected]
www.hollandtopfloor.nl