Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Michelle Ravesteijn en Anne Wessels blikken terug op de Retailbeurs:

“Juiste bezoekers zijn aanwezig op de beursvloer, horen we terug van exposanten”

Deze week stond De Jaarbeurs Utrecht in het teken van de Retailbeurs. Van zondag 10 t/m dinsdag 12 september toonden honderden exposanten die de nieuwste collecties, laatste trends en actuele ontwikkelingen in het Beatrixgebouw.

Op de laatste dag van het event spreken we met brand marketing manager Michelle Ravesteijn en accountmanager Anne Wessels. Nog voor het eerste woord gezegd is, spreken hun blikken boekdelen: het is een geslaagde editie geweest. "We kunnen met een goed gevoel terugkijken op de afgelopen drie dagen", trapt Michelle enthousiast af.


Michelle Ravesteijn en Anne Wessels.

Inkoopbeurs
Anne, die gedurende het event rond heeft gelopen op de 3e etage, sluit zich hierbij aan. Ze onderhoudt het contact met de bedrijven die actief zijn in de sectoren Kitchen, Dining, Home, Living en Design. "We krijgen te horen dat de juiste bezoekers op de beursvloer aanwezig zijn. Het zijn de winkeleigenaren en inkopers die hier rondlopen, waardoor de kwaliteit van het bezoek hoog is."



Hierdoor worden er ook daadwerkelijk orders geschreven gedurende het event. En zoals menig beursbezoeker kan beamen, is dat niet altijd meer het geval. "Dit zien we steeds meer terugkomen. Vroeger was dat heel normaal dat je inkopen kwam doen op een beurs, maar op een gegeven moment werd oriëntatie het hoofddoel. Toen corona zijn intreden maakte werd het al helemaal de vraag of beurzen nog wel nodig waren. Echter blijkt nu dat de behoefte naar fysieke evenementen juist groot is", legt Anne uit.



Beleving
Volgens Michelle komt dat voornamelijk omdat mensen liever fysiek contact hebben en (niet geheel onbelangrijk) om producten te kunnen ervaren. "Bepaalde producten moet je gewoon even voelen, ruiken of proeven. Dezelfde beleving kan je online niet krijgen." Tijdens de Retailbeurs zag je dat exposanten hier op inspelen. Zo werden er allerlei demo's gegeven. Van champagne sabreren tot een olijfolie proeverij.



Maar ook de organisatie van de Retailbeurs zet in op beleving. Zo werd er een volledig sprekersprogramma opgesteld met onder andere Bente van de Plassche en Esmée Makker (Bitch The Agency), Stefanie van Pelt (Mrs E-commerce) en retail expert Annelies Boonstra.



Het volgende event staat momenteel al op de planning. De Retailbeurs Voorjaarseditie zal gehouden worden van 10 tot en met 12 maart 2024.

Tevens zullen er op de maandagen 2 oktober en 6 november inkoopdagen gehouden worden voor de
segmenten Kitchen, Dining, Home, Living en Design. Verschillende exposanten zullen gedurende deze dagen nieuwe collecties laten zien.

Meer informatie:
Trade Mart Utrecht | Retailbeurs
Jaarbeursplein
Postbus 8500
3503 RM Utrecht
www.jaarbeurs.nl

Bezoekers
030 295 5911
[email protected]

Exposanten
030 295 2999
[email protected]