Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Online marketing meubelen sinds corona vanzelfsprekender'

Partnertage Ostwestfalen 2023 met positieve resultaten afgesloten

Op 15 maart zijn de Partnertage Ostwestfalen 2023 met goede resultaten afgesloten. Zoals verwacht waren de inkopers aanwezig. Kopers en verkoopspecialisten op het gebied van jong wonen, zelfbediening, e-commerce en conventionele huizen verzamelden innovatie en actie voor hun bedrijf in het expositiecentrum van Bad Salzuflen. Naast goederen en bestellingen stond netwerken en uitwisseling centraal op het partnerevenement.

Aangename sfeer, positieve stemming, geplande bezoeken, intensieve discussies: de meer dan 120 exposanten uit binnen- en buitenland waren opnieuw tevreden over het driedaagse verloop van het evenement en benadrukten de bijzondere voordelen van het evenement: "In deze drie dagen hebben we onze belangrijke klanten ontmoet, waaronder partners uit het buitenland. We hebben meestal veel tijd en veel manieren nodig voor dergelijke, zakelijke bijeenkomsten”, vat de branche samen. De Partnertage Ostwestfalen boden de deelnemers ruimte en tijd om intensief met de goederen om te gaan en persoonlijk van gedachten te wisselen met andere professionals uit de industrie. Passende, nieuwe aanbiedingen zorgden voor een impuls. In het expositiecentrum van Bad Salzuflen waren de hallen 1, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 19, 22.2, 23.1 en 23.2 open en de beschikbare ruimte was dus bezet.

De Partnertage Ostwestfalen 2023 werden gekenmerkt door de huidige marktdynamiek tussen toegezegde opdrachten en pure inspiratie. Met name het instapprijssegment staat op het punt om onder andere omstandigheden opnieuw te worden gedefinieerd. Steeds meer zelfbedienings- en afhaalspecialisten wenden zich tot producten van hogere kwaliteit. Anderzijds concentreren de specialisten zich op hun kerncompetentie selfservice. Tegelijkertijd is de online marketing van meubelen sinds Corona steeds meer vanzelfsprekend geworden, hetzij via de pure online players, via marktplaatsen of via de webshops van stationaire meubelzaken. Fabrikanten, importeurs en distributeurs spelen hier steeds meer op in op het gebied van warehousing, logistiek, digitalisering en datamanagement.

De Partnertage Ostwestfalen 2023 presenteerde een schat aan innovaties. Een paar voorbeelden: blikvangers waren kastmeubels in donkerblauw met goud. Aqua en rietgroen breidden het neutrale kleurenpalet uit van wit naar grijs naar zwart met Scandinavische feelgood-tinten. Akoestische panelen uit de bouwmarkt vormden de inspiratie voor tal van fronten met verticale of horizontale stroken. Over het algemeen werden 3D-fronten vaak gezien. De verscheidenheid aan gestoffeerde meubels varieerde van kleine, delicate sofa's en organische vormen in zachte bouclé tot loungecombinaties in extra brede zitcomfortvlakken.

"We zijn er zeker van dat we met het evenement van dit jaar een praktische impuls voor verandering en een positieve impuls voor zakelijk succes in 2023 hebben kunnen geven en we zullen niet stoppen met samenwerken met retailers om antwoorden te vinden op de uitdagingen van de dynamische markt en individuele klantbehoeften in de best mogelijke manier van werken”, benadrukt de branche.

De datum voor de Partnertage Ostwestfalen 2024 wordt tijdig bekend gemaakt.

Meer informatie:
Partnertage Ostwestfalen
www.partnertage-ostwestfalen.de 

Publicatiedatum: