Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Primeur Goossens: presentatie Impact Rapport

'Voor het eerste in de geschiedenis van Goossens presenteren wij ons Impact Rapport 2021! Met veel aandacht en enthousiasme is er gewerkt om dit mooie duurzaamheidsjaarverslag te maken van onze inspanningen in het verleden – en ingezoomd op het jaar 2021 - om onze duurzaamheidsambitie te realiseren, namelijk om in 2030 de collectie CO2 neutraal en onze operatie net zero te krijgen, en jaarlijks meer dan 250.000 mensen met woon- en werkgeluk te bereiken. Dat betekent iedereen echt thuis laten voelen – in huis en op het werk en daarmee de volgende generaties laten thuiskomen in een betere wereld', meldt het interieurbedrijf.

DNA Goossens
Bart Goossens, algemeen directeur van Goossens: “Het thema ‘duurzaamheid’ is al jarenlang een belangrijk onderwerp op onze agenda. Duurzaam ondernemen is ook de essentie van het familiebedrijf dat mijn opa en oma in 1954 zijn gestart: betaalbare meubels maken van een hoge kwaliteit én optimaal comfort. Hoogwaardige interieuritems die generaties lang mee kunnen gaan door ze bijvoorbeeld opnieuw te stofferen, zodat het meubel weer bij de nieuwste trend past. Al bijna 70 jaar streven we naar vakmanschap aangevuld met de beste services. Wij gaan ervoor om meubels een langer leven te geven; dat past bij ons DNA. Altijd in balans met de behoeften van de klant. Daarnaast staat transparantie hoog in het vaandel: als merk maken wij het verschil door transparante en eerlijke communicatie richting de klant. Daarom vinden wij het zo belangrijk om dit Impact Rapport uit te brengen. Toen, maar ook nu, streven we naar een mooiere wereld.”

Ambitie, duurzaamheidsstrategie en SDG’s
Goossens heeft de ambitie om in 2030 haar complete collectie CO2 neutraal en de operatie net zero te hebben, en jaarlijks meer dan 250.000 mensen te bereiken met woon- en werkgeluk. Om dit te kunnen bereiken zijn er vier strategische pijlers opgesteld die samen de duurzaamheidsstrategie vormen. Deze pijlers zijn ‘een leven lang woongeluk’, ‘een duurzame en verantwoorde collectie’, ‘zorgvuldig omgaan met de natuur’ en ‘een gelukkige werkomgeving’. Binnen de 4 strategische pijlers zijn er verschillende programma’s opgezet om gericht en met een concrete aanpak op deze pijlers te gaan ondernemen. Met deze duurzaamheidsstrategie ondersteunt Goossens de Sustainable Development Goals (SDG’s)

Goossens Impact Rapport 2021; een nulmeting
Fabienne Geraedts, commercieel directeur van Goossens: “Het Impact Rapport 2021 is, naast de vaststelling van de strategie en de roadmap voor de komende jaren, één van de mijlpalen van onze
‘taskforce duurzaamheid’. In dit duurzaamheidsjaarverslag zijn alle inspanningen opgenomen die in het verleden – tot en met 2021 – zijn gedaan rondom maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Daarmee is het voor ons ook een document geworden dat fungeert als nulmeting”.

Highlights, planetproof stappen 2021
In het duurzaamheidsjaarverslag lees je specifiek meer over de planetproof stappen die Goossens als bedrijf in 2021 heeft gezet. 2021 was het jaar waarin 6.228 zonnepanelen op het warehouse geplaatst zijn, en het overige elektriciteitsverbruik 100% afkomstig was uit Nederlandse windenergie. 2021 was ook het jaar waarin de eerste volledig circulaire collectie werd gelanceerd én de 100% ecologische ‘Better Choice Protection’ spray is ontwikkeld. Én het jaar waarin 2/3 deel van de Goossens collectie speciaal voor de klant (‘made-to-order’) werd gemaakt, voor het overgrote deel binnen Europa. Net als in 2020, werd in 2021 100% van de kilometers van de Goossens bezorgservice geneutraliseerd: de CO2-footprint van 1.311.871 kg werd volledig duurzaam gecompenseerd.

Stap voor stap onderweg; transformatie in de interieurbranche Geraedts vervolgt: “Wij geloven dat thuis de belangrijkste plek is in je leven en dat we goed voor ons gezamenlijke huis - de wereld - moeten zorgen. Wij streven ernaar om onze klanten een duurzame en betaalbare collectie te bieden, zodat duurzaam wonen voor iedereen toegankelijk wordt. Vanuit ons DNA zien wij kans om onze duurzame bedrijfsstrategie nog verder door te voeren; in de meubels die we leveren en de wijze waarop onze bedrijfsprocessen zijn ingericht. Want alleen samen, met onze klanten én partners, wordt die mooiere wereld werkelijkheid. Met onze duurzame missie en ambitie brengen we een transformatie teweeg in de interieurbranche. We zijn onderweg… Stap voor stap komen we thuis in een betere wereld. Daar doen we het tenslotte allemaal voor!”.

Meer informatie:
Goossens
www.goossens.nl 

Publicatiedatum: