Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sjennine ten Brinke enthousiast over Villeroy & Boch Experience:

'Het is een unieke locatie waar we professionals een fantastische experience kunnen bieden’

Het is drie maanden geleden dat de Villeroy & Boch Experience voor professionals in Vianen de deuren opende. Hier presenteren de divisies Bathroom & Wellness en Tegels en al eerder de Dining & Lifestyle B2B divisie hun brede collecties voor de zakelijke klant. De 300 m2 grote showroom is bedoeld voor de vakhandel, bestaande uit de retail, groothandel, installatie- en projectenbranche, designers en architecten.


Accountmanager Bas Aalbers (tweede van links) leidt klanten rond in de Villeroy & Boch Experience.

"Het loopt heel goed", laat marketingmanager Sjennine ten Brinke desgevraagd weten. Volgens haar wil Villeroy & Boch met het experience centrum een platform bieden waar de fabrikant haar klanten kan ontmoeten, ze kan trainen en op de hoogte kan stellen van de USP's die de verschillende sanitairproducten bieden. "De pluspunten kun je toch het beste zelf naar voren brengen, waardoor onze klanten de producten op hun beurt weer beter kunnen verkopen aan de eindklant en ook goed kunnen aangeven waarom gekozen moet worden voor het merk Villeroy & Boch." 



De locatie in het Miele Experience Center in Vianen biedt een breed scala aan mogelijkheden voor het – op afspraak - ontvangen van klanten, het organiseren van noviteitenpresentaties en events en het verzorgen van producttrainingen. "We kunnen bijvoorbeeld laten zien in een technische training hoe een douchevloer op maat kan worden gezaagd en wat de voordelen zijn van de materialen en technologieën die in de producten toegepast zijn."





"We kunnen nu onze klanten nog beter trainen. Dat deden we al, onder meer in onze wellnessfabriek in Roden. Daar - in het noorden van het land - blijven we nog steeds klanten uitnodigen. Maar we zochten ook centraal in het land een goeie plek en kregen deze  prachtige gelegenheid bij Miele."



"Daarnaast nemen we graag onze klanten mee naar Mettlach in Duitsland (over de grens bij Luxemburg), waar ons hoofdkantoor staat. Daar bezoeken we de sanitairfabriek, de prachtige abdij, verblijven we op het Villeroy & Boch kasteel Saareck en verzorgen we onze Global Academy trainingen. Zo beschikken we nu dus over drie locaties waar we klanten ontvangen: twee in Nederland en een in Duitsland."


Het Miele Experience Center in Vianen waar ook Villeroy & Boch Nederland kantoor houdt en haar showroom heeft.

Villeroy & Boch Bathroom and Wellness houdt samen met de Dining & Lifestyle B2B divisie (dat als eerste een showroom in het onderkomen van Miele had) al sinds 1 maart 2021 kantoor op het Miele-adres in Vianen, waar nu ook het experience centrum is te vinden. Bezoekers worden hartelijk welkom geheten door een gastvrouw en bezoeken daarna met de accountmanager de showroom. Er is bovendien goede catering aanwezig waar ze gebruik van kunnen maken. Kortom, een perfecte locatie voor Villeroy & Boch. Uit onderzoek blijkt dat een derde van de mensen die bezig is met het vervangen van hun keuken ook met hun badkamer bezig is. Dit betekent dat van de consumenten die het Miele Experience Center bezoeken meer dan 1 op 3 ook interessant is voor Villeroy & Boch. Voor de toekomst kan dit iets zijn om op in te spelen. Voor ons is het een win-winsituatie om hier te zitten."


De nieuwe Loop & Friends collectie.

"In de toekomst zou het ook zo kunnen zijn dat consumenten hier onder begeleiding inspiratie op kunnen komen doen. Nu kunnen ze zelf door de showroom lopen en aan de hand van QR-codes verder geïnformeerd worden en desgewenst naar de dichtstbijzijnde dealer worden doorverwezen", legt Sjennine uit.



Noviteitenintroductie
Villeroy & Boch houdt in Nederland het vizier gericht op keramiek, wellness en meubelen en zet voor de komende periode in op een continue groei van het marktaandeel. Het door ontwikkelen van bestaande producten en het introduceren van noviteiten moet daar een steentje aan bijdragen. "Op de ISH in maart komen we met een noviteitenintroductie. We presenteren daar een hele nieuwe collectie die inspeelt op de trends van vandaag. Verder zijn er nog een aantal uitbreidingen van collecties. Later in 2023 zullen deze noviteiten ook zichtbaar zijn in de showroom in Vianen, niet alleen op het gebied van sanitair en wellness maar ook met de nieuwste tegels van onze Tegeldivisie. Mooi dat we daar nu alle drie divisies onder een dak hebben", zegt Sjennine tot besluit.



Meer informatie:
Villeroy & Boch
De Limiet 2
4131 NR Vianen
+31 (0)88 987 03 00 (algemeen)
+31 (0)88 – 987 03 53 (verkoop) 
info@villeroy-boch.com  
www.villeroy-boch.com