Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet Natuzzi stijgt, maar bestellingen nemen af

In de resultaten van Natuzzi over het derde kwartaal voor de periode eindigend op 30 september, steeg de omzet met 14,5% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. Ondanks die groei merkt het bedrijf op dat de trage Amerikaanse markt nieuwe bestellingen tempert. Dat meldt FurnitureToday.

"Het verkeer in onze winkels is sinds april aan het afnemen, en onze retailpartners, met name in de VS, hebben nog steeds te maken met de extra voorraad die ze de afgelopen maanden hebben opgebouwd, wat hun mogelijkheden om nieuwe bestellingen te plaatsen beperkt", aldus Antonio Achille, CEO van de Natuzzi-groep.

Het bedrijf gaf ook aan dat het nul-COVID-beleid van China het belangrijkste obstakel blijft voor Natuzzi's groeiplan voor de regio.

Natuzzi merkte op dat de energiekosten voor het runnen van industriële activiteiten met € 2,8 miljoen zijn gestegen in vergelijking met de eerste negen maanden van 2021, voornamelijk geconcentreerd in Europese fabrieken. De kosten van sommige grondstoffen, vooral die welke energie-intensief zijn, zoals ijzeren onderdelen en mechanismen, of hout, evenals oliegerelateerde producten, zoals polyurethaan, blijven nog steeds op een hoog niveau. Het bedrijf heeft echter te maken met een daling van de leerkosten.

Bron: FurnitureToday

Publicatiedatum: