Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Stoov wint prestigieuze Oryx-prijs bij de FD Gazellen Awards 2022

Stoov, de Nederlandse maker en bedenker van duurzame warmtekussens en -dekens, heeft gisteren bij de FD Gazellen Awards 2022 de prestigieuze Oryx-prijs, de prijs voor de FD Gazelle met de meest bijzondere groeiprestatie, in ontvangst mogen nemen. Dit werd bekendgemaakt tijdens de feestelijke uitreiking van de negentiende editie van de FD Gazellen Awards, een initiatief van Het Financieele Dagblad. Met deze erkenning behoort de Nederlandse scale-up tot een van de snelst en meest uitzonderlijk groeiende bedrijven van Nederland.

De jaarlijkse FD Gazellen Awards werden deze maand voor de negentiende keer uitgereikt aan Nederlandse ondernemingen. Om in aanmerking te komen voor een award zijn diverse criteria vastgesteld, zoals een omzetgroei in de voorgaande drie jaar van minimaal 20 procent, waarbij het laatste jaar winstgevend werd afgesloten. Bij de feestelijke uitreiking worden de top drie allersnelste groeiers per regio en omzetcategorie bekendgemaakt. Tijdens dezelfde bijeenkomst worden bovendien twee extra prijzen uitgereikt. Naast de winnaar van de top 100 wordt ook de winnaar van de juryprijs, de Oryx, uitgeroepen.

Het oordeel van de jury van de Oryx-prijs
Snel en sterk. Dat zijn de karakteristieken van de oryx, een van de grootste gazellen die het dierenrijk kent. Niet alleen beloont de jury de sensationele groeicijfers van de winnaar van de Oryx-prijs, er is ook gekeken naar toekomstvisie, leiderschap en strategie. Gisteren werd de prijs voor de negende keer uitgereikt en dit keer met extra aandacht voor duurzaamheid en diversiteit.

Het oordeel van de jury luidde als volgt: "Bij Stoov® komt een aantal zaken bij elkaar. Het bedrijf maakt impact. Niet alleen met zijn product, maar ook bijvoorbeeld door gebruik te maken van een sociale werkplaats in het productieproces. De ondernemer is ambitieus, maar laat zich niet leiden door de cijfers - of eigenlijk de winst - op zoek naar de goedkoopste oplossing, maar heeft ook oog voor duurzame of sociale zaken rondom het ondernemen. Dat zijn juist ook de thema’s die de jury dit jaar zwaarder heeft laten meewegen in zijn oordeel. Er is groei in het binnenland en ondertussen krijgt ook de internationale expansie steeds meer vorm. Ingrediënten voor een verder succes."

"We zijn enorm trots deze Oryx-prijs in ontvangst te mogen nemen. Een prachtige erkenning van onze inzet op duurzame groei gebouwd op een relevant product en een sterke merkstrategie. Het hele team van Stoov® heeft de afgelopen jaren hard gewerkt om heel Nederland en de rest van Europa kennis te laten maken met onze innovatieve warmteproducten – en met succes. Inmiddels bedienen we zeven Europese markten, zien we een structurele vraag naar onze producten en blijven we ons team voortdurend uitbreiden. Het is onze ambitie om deze groei door te zetten en consumenten in alle Europese landen en daarbuiten duurzaam te verwarmen met onze producten", aldus Niek Veendrick CEO van Stoov®.

In de jury zitten: Heleen Dura-van Oord (partner investeringsmaatschappijen), Kees de Jong (initiatiefnemer nlgroeit) en Marcel Broersma (oprichter bedrijvendokter Peak Value).

Meer informatie:
Stoov
www.stoov.com 

Publicatiedatum: