Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Anne-Helena Degandt over de kerstcollectie van Mad About Mats:

"Mensen zijn niet op zoek naar saaie uni-gekleurde matten"

Het is inmiddels zeven jaar geleden dat Anne-Helena Degandt, op haar 21e levensjaar, aan het avontuur van Mad About Mats begon. Vanaf dag één heeft ze haar brand gepositioneerd als merk van trendy en luxe (deur)matten. Het assortiment bestaat uit deurmatten, maar ook uit badmatten, keukenlopers en matten voor de slaapkamer en kinderkamer. "Voor elke persoon en stijl is er een gepaste mat, maar dus zeker ook voor elk plaatsje in het huis. Het gaat me om de beleving. Daarom spreek ik altijd over matten met attitude."



Toen Anne-Helena in 2015 startte, telde de collectie 44 verschillende matten. Intussen verkoopt ze in de Benelux, Noorwegen, Frankrijk, Duitsland en Italië, maar ook in Zuid-Korea en Singapore. "De collecties moeten dus matchen met alle culturen en stijlen", legt Anne-Helena uit. Daardoor bestaat het assortiment vandaag de dag uit 300 matten.

Nieuwe kerstcollectie
Het aanbod omvat sinds kort ook een nieuwe kerstcollectie. Maar ook dit zijn geen saaie of voor-de-hand-liggende items. En dit valt in de smaak bij de klanten. "Ze worden heel vaak gekocht als cadeautje voor een ander. Een leuke manier om een grappige boodschap door te geven aan vrienden/familie, en dankzij de unieke verpakking van Mad About Mats is het mooi om af te geven", aldus Anne-Helena.



Geen saaie matten
De meeste mensen niet direct een stijlvol product voor zich zien, als er gedacht wordt aan bijvoorbeeld een deurmat. Toch ziet Anne-Helena dat consumenten dit graag willen en niet op zoek zijn naar 'saaie' matten. "Mensen zijn écht niet op zoek naar een uni-gekleurde mat. Aan de voordeur wordt vaak gekozen voor een tekstje. Dit gaat van de klassieke ‘welcome’ (maar dan wel in een trending kleur) tot de speelse ‘shoes off’."



Trendgevoelig
Zo zijn klanten van Mad About Mats, volgens de oprichtster, over het algemeen modebewust en trendgevoelig. "Dat wil ik koppelen aan het functionele." Dankzij het uitgebreide aanbod, kiezen mensen de mat die perfect aansluit bij hun stijl en karakter. "Want bijvoorbeeld de quote ‘better late than ugly’ past bij de ene beter dan de andere..."



Verrassen
Mad About Mats probeert naast de basic quotes telkens te verrassen met zaken die niet voor de hand liggend zijn op een deurmat. "Denk maar aan de SANA mat met quote ‘I like it dirty’; dé perfecte quote voor een deurmat en het tovert direct een glimlach op het gezicht van je vrienden en familie wanneer die op bezoek komen", besluit Anne-Helena.



Meer informatie:
MAD ABOUT MATS
[email protected]
www.madaboutmats.com