Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

IKEA België wil binnen 3 jaar omzet van keukens verdubbelen

IKEA België presenteerde gisteren, donderdag 13 oktober, haar jaarcijfers. De interieurketen blikt terug op het afgelopen jaar met een groei in de operationele omzet met 2,8%. Dit valt met name te danken aan de online verkoop, een verdrievoudiging in vergelijking met het resultaat voor corona. Daarnaast werd veel gebruik gemaakt van live shopping of zijn interieur design-service, dat de verkoopcijfers ook in de lift zette.

Ook maakte IKEA haar nieuwe ambities bekend voor de volgende drie jaar: een investering van 22 miljoen euro in haar fysieke winkels. Dat is vijf keer zoveel dan de 'normale' investering. Voorbeelden hiervan zijn het verbeteren van afhaalpunten, het plaatsen van lockers, het investeren in self-checkout kassa’s.

De grootste focus ligt de komende jaren op de keukenverkoop. “Momenteel verkopen we elk jaar maar liefst 26.500 stuks. We geloven dat als we een betere shopping experience creëren en onze producten continu beschikbaar houden, we onze keukenomzet kunnen verdubbelen binnen 3 jaar”, stelt André Schmidtgall, country retail manager & chief sustainability officer bij Ikea België. 

Tenslotte gaat de keten meer inzetten op automatisering en het digitale aspect. 

Publicatiedatum: