Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Hoe maak je ze betaalbaarder en betrouwbaarder worden gemaakt?'

Vrachtkosten in 18 maanden tijd verzevenvoudigd

Volgens het Internationaal Monetair Fonds zijn de kosten van het verschepen van een container op de transoceanische handelsroutes, in de 18 maanden na maart 2020 zevenvoudig gestegen, terwijl de kosten voor het verzenden van bulkgoederen nog meer stegen. De kostenverhogende impact van verzendkosten zal naar verwachting tot eind 2022 toenemen. Daarnaast maken uitdagingen, zoals vertragingen en stakingen het voor bedrijven nog moeilijker om de kosten betaalbaar en de bedrijfsvoering betrouwbaarder te maken. Wat betekent dit voor bedrijven en consumenten? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze kosten nog betaalbaar en betrouwbaar kunnen zijn? Het platform Dutch Cowboys gaat in op deze vragen.

"Uit gegevens van Drewry blijkt dat de prijs van een 40ft-container is gestegen van minder dan $2.000 in november 2019 tot meer dan $7.500 in juni 2022. Eerder dit jaar was het zelfs gestegen naar $20.000. Deze aangrijpende stijging heeft veel te maken met het feit dat eCommerce de wereld heeft overgenomen. De bloeiende eCommerce industrie was goed voor naar schatting 19,6 procent van de wereldwijde detailhandelsverkopen in 2021, een stijging ten opzichte van 13,6 procent in 2019 en zal naar verwachting goed zijn voor bijna een kwart van de wereldwijde detailhandelsverkopen in 2025. Consumenten dragen indirect bij aan het stimuleren van de vraag naar zeevracht in zo’n mate dat het de beschikbaarheid van zeecontainers overschrijdt. Dit doen ze door simpelweg steeds meer producten te kopen. Uiteindelijk schieten de kosten als gevolg van een aantal factoren bij elkaar fors omhoog."

Lees hier het complete artikel.

Publicatiedatum: