"Vooral verkoop van grote items verloopt moeizaam"

Online interieurretailer in de verkoop, honderden banen staan op de helling

Online interieurretailer Made.com schrapt banen en zet zichzelf in de verkoop. De bedrijfsresultaten vallen tegen, waardoor het bedrijf een nieuwe eigenaar zoekt. Dat meldt RetailDetail.nl, een portaalsite voor retailers en leveranciers in de sector van retail communicatie.

Volgens het nieuwsplatform heeft Made.com het moeilijk. "In juli kondigde de Britse meubelverkoper al aan dat het dit jaar verliezen zou lijden door de stijgende kosten en problemen in de toeleveringsketen, maar nu trekt de retailer zijn prognose voor het hele jaar in. Vooral de verkoop van grote items verloopt moeizaam, nu consumenten de vinger op de knip houden en de steeds verder stijgende kosten aan de marges vreten. Het bedrijf zegt ook kortingen te moeten geven om van zijn voorraden af te geraken", meldt RetailDetail.

In de komende weken gaat het Britse bedrijf medewerkers ontslaan. Hoewel het meubelmerk zelf nog geen aantallen noemt, heeft de Financial Times het over 35% van het volledige personeelsbestand. Made.com heeft op dit moment een 700-tal mensen in dienst, hetgeen op meer dan 200 ontslagen zou neerkomen.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven