Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Geert-Jan Smits: 'Dit zijn de zeven e-commerce trends van 2023 - 2024'

Wat zijn de belangrijkste e-commerce trends voor de komende twee jaar? Op die vraag geeft Geert-Jan Smits antwoord.

"Het is goed om je deze vraag zo nu en dan te stellen. In het derde kwartaal komt de tijd om de strategie voor het volgende jaar vast te stellen en juiste investeringen vast te stellen waarmee je een volgende groeifase in kan gaan.

2022 zal door velen worden beschouwd als een verloren e-commerce jaar (gezien de Q1 2022 resultaten van onder meer BOL.com en Amazon). Het is een jaar waarin we bijkomen van de uitzonderlijke groeipercentages gedurende de coronapandemie. Het volgende jaar kan de focus weer op groei komen te liggen. Al zal dat op een andere manier gebeuren dan voorheen. Want los van groei zal de roep om winstgevendheid groter worden. De e-commercemarkt is volwassen geworden en we zullen geld moeten verdienen. Een hele uitdaging, gezien de hoge inflatie, onzekerheden in de toeleveringsketens en de zeer krappe arbeidsmarkt.

Dit artikel beschrijft een zevental trends, bestemd voor iedereen die betrokken is bij de strategievorming van de onderneming. Soms zijn de trends wat scherp en wellicht provocerend beschreven. Dat is vooral gedaan om je aan het denken te zetten en de discussie te starten. Het zijn een aantal signaleringen afkomstig uit de dagelijkse e-commerce praktijk."

Lees hier het complete verhaal.

Publicatiedatum: