Nieuwe inslag Messe Frankfurt: Metathema's en nieuwe diensten

4700 exposanten hebben zich al aangemeld voor Ambiente, Christmasworld en Creativeworld

Persoonlijke uitwisseling is momenteel belangrijker dan ooit. Omdat de nog steeds uitdagende economische en politieke omstandigheden, de versnelde verandering in sociale waarden en de voortschrijdende digitalisering nieuwe oplossingen en innovatieve benaderingen vereisen voor de wereldwijde consumptiegoederenindustrie. Daarom gaat Messe Frankfurt de toekomst in met nieuwe wegen en creatieve benaderingen. Netwerken, inspiratie en bestellen wordt nog efficiënter, intensiever en slimmer op de drie toonaangevende internationale consumentengoederenbeurzen Ambiente, Christmasworld en Creativeworld in 2023. 4.700 exposanten hebben hun deelname aangekondigd en zullen samen zorgen voor 's werelds grootste beursplatform in zijn soort .

Gezien de grote uitdagingen van zaken als toeleveringsketens en grondstoffenschaarste, stijgende inflatie en energiekosten en dalende consumentenbestedingen, is het des te belangrijker om elkaar in reële termen te ontmoeten en in dialoog te blijven. Omdat de consumentengoederenindustrie op zoek is naar kansrijke oplossingen en nieuwe vormen van samenwerking. Daartoe brengt Messe Frankfurt de belangrijkste spelers van de hele sector samen in Frankfurt. "Het openen van nieuwe perspectieven en kansen is onze grootste zorg in onze rol als actieve bedrijfspromotor en betrouwbare partner van de wereldwijde consumptiegoederenindustrie. We hebben begrepen dat we onze handelsbeursformaten radicaal moeten heroverwegen en veranderen. Daarom creëren we een nieuwe, fysieke beurservaring, met drie toonaangevende beurzen tegelijk.

Goede vooruitzichten voor de nieuwe fysieke beursbeleving
Van 3/4 t/m 7 februari 2023 zijn de drie toonaangevende internationale beurzen Ambiente, Christmasworld en Creativeworld 1zal tegelijkertijd worden gehouden in het expositiecentrum van Frankfurt en de hele wereld van consumptiegoederen op één datum per jaar aan de handel presenteren. Door deze concentratie wordt Frankfurt het kruispunt voor alle vormen van handel en voor aankoopbeslissers van HoReCa, Contract Business en Concept Decoration. De nieuwe formule maakt een goede start: op dit moment worden 4.700 exposanten uit 80 landen verwacht, waarvan 85 procent uit het buitenland. "De vraag en het grote vertrouwen van de markt zijn overweldigend. Voor elke toonaangevende beurs zijn de internationale topmerken en interessante nieuwkomers hier. Dit betekent dat we een uniek aanbod van kwaliteit en diversiteit laten zien. De hele wereld is weer thuis in Frankfurt ", zegt Ferger, waarmee hij de internationale betekenis van de gebeurtenissen onderstreept.

Ambiente presenteert een unieke mix van nieuwe ideeën en producten. Het goede aantal inschrijvingen blijkt: In het segment Dineren is het het grote podium voor alles wat koken en het huishouden makkelijker maakt en eten mooier maakt. 

De combinatie van Ambiente, Christmasworld en Creativeworld creëert verder uitzonderlijk potentieel voor de handel, omdat het bovendien blikvangers kan inslaan voor de best verkopende tijd van het jaar en de nieuwste DIY-trends kan oppikken. Assortimenten die in alle vormen van handel steeds meer naar elkaar toe groeien.

Vanaf februari 2023 worden de toonaangevende internationale beurzen voor consumentengoederen Ambiente, Christmasworld en Creativeworld gelijktijdig gehouden in het expositiecentrum van Frankfurt.

Ambiente/Christmasworld: 3 t/m 7 februari 2023
Creativeworld: 4 t/m 7 februari 2023

Meer informatie:
Messe Frankfurt
www.ambiente.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven