βOnze deur is dicht om energie te besparen!" Maar schrikt een gesloten winkeldeur geen klanten af?
Conclusie na een groot onderzoek in Antwerpen: er is geen verschil tussen een open of dichte deur. Met een dichte deur liep er geen consument meer of minder naar binnen. Dat meldt INretail.
Consumenten laten zich vooral door de koopwaar en de aantrekking van de winkel zelf verleiden, zo blijkt. In Nederland zijn er een aantal kleinere gerichte onderzoeken uitgevoerd. De conclusies die daaruit bleken hebben een mooi lijstje met pluspunten om je winkeldeur dicht te houden opgeleverd. Met de deur dicht:
π Bleef het aantal klanten gelijk
π Was er minder tocht
π Verbeterde de luchtkwaliteit in de winkel
π Was er minder lawaai van buitenaf
π Zorgde het voor minder derving
π Hadden medewerkers een fijnere werkomgeving
π Verminderde het ziekteverzuim
π En was er een beter binnenklimaat
Doe je mee? Meer informatie over de Natuurlijk! Energie besparen campagne vind je hier.