Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Schrikt een gesloten winkeldeur klanten af?

β€œOnze deur is dicht om energie te besparen!" Maar schrikt een gesloten winkeldeur geen klanten af?

Conclusie na een groot onderzoek in Antwerpen: er is geen verschil tussen een open of dichte deur. Met een dichte deur liep er geen consument meer of minder naar binnen. Dat meldt INretail.

Consumenten laten zich vooral door de koopwaar en de aantrekking van de winkel zelf verleiden, zo blijkt. In Nederland zijn er een aantal kleinere gerichte onderzoeken uitgevoerd. De conclusies die daaruit bleken hebben een mooi lijstje met pluspunten om je winkeldeur dicht te houden opgeleverd. Met de deur dicht:

πŸ’› Bleef het aantal klanten gelijk
πŸ’› Was er minder tocht
πŸ’› Verbeterde de luchtkwaliteit in de winkel
πŸ’› Was er minder lawaai van buitenaf
πŸ’› Zorgde het voor minder derving
πŸ’› Hadden medewerkers een fijnere werkomgeving
πŸ’› Verminderde het ziekteverzuim
πŸ’› En was er een beter binnenklimaat

Doe je mee? Meer informatie over de Natuurlijk! Energie besparen campagne vind je hier.

Publicatiedatum: