Auping is in 2022 gestegen van plek 17 naar plek 7 in de lijst van 500 bedrijven met de beste reputatie. "En daar zijn we ontzettend blij mee. We zijn heel trots dat we nu de top 10 zijn binnengekomen en daar bevinden we ons in gezelschap van iconische Nederlandse bedrijven zoals grote winnaar ASML, maar ook De Efteling, Albert Heijn, Coolblue, Staatsbosheer en Rituals", meldt het bedrijf in een persbericht.
'De bedrijven in de MT500 vestigen hun reputatie met productleiderschap, klantgerichtheid en excellente uitvoering. Maar inmiddels letten klanten ook meer en meer op de mate waarin ze maarschappelijke doelen nastreven. Groen, sociaal, maatschappelijk bewust worden steeds belangrijker voor de reputatie van organisaties. “Bedrijven met een sterke purpose worden goed gewaardeerd onder de respondenten in dit onderzoek”, stelt onderzoeker Henk Volberda.
Nieuwkomers in de top 10 hebben bovengemiddeld veel aandacht voor maatschappelijke issues als klimaat, gezondheid en sociale omstandigheden. “Koninklijke Auping heeft bijvoorbeeld niet zo lang geleden het predicaat B Corp verworden, een certificering voor winstgedreven bedrijven met een grote, positieve impact op mens en milieu. Het werk aan circulaire productem en maakte – dat is genoegzaam bekend – medische mondkapjes tijdens het diepte punt van de coronacrisis. Het bekroonde zijn stevige opmars in de MT500 met een notering als nummer 7.“
Ook sectorwinnaar ‘duurzame consumentengoederen’
Naast de top 10 notering in de algehele ranking top 500 bedrijven is Auping ook uitgeroepen tot sectorwinnaar in de categorie ‘Fabrikanten in duurzame consumentengoederen’. Dit is te danken aan sterke scores op klantgerichtheid (1e positie), productleiderschap (1e positie, daarmee 12e in de lijst top 25 beste bedrijven op productleiderschap), excellente uitvoering (1e positie, daarmee 12e in de lijst top 25 excellente uitvoering), goed werkgeverschap (1e positie daarmee 8e in de lijst meest aantrekkelijke werkgevers) en duurzaam ondernemerschap (2e positie). Dat zijn de pijlers onder een sterke reputatie.
Auping presteert hoog op goed werkgeverschap
“Vanuit onze missie ‘Auping rust de wereld uit’, betekent rust ook dat we oprechte belangstelling hebben voor wat er bij onze medewerkers leeft en hoe ze in hun vel zitten. We gaan graag het goede gesprek aan en willen een veilige en inspirerende werkplek bieden. ” Lees hier het interview dat MT500 hield met HR Directeur Martijn Aalders, over goed werkgeverschap bij Auping.
Bekijk hier de hele lijst.