Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vlaamse buitenmeubelen scoren bij Apple, Google en Nespresso

‘Het foute, Belgische klimaat is reden van succes’

Tribu, Extremis, Umbrosa, Manutti, Jardinico, Royal Botania. De merknamen van de meest exclusieve designbuitenmeubelen klinken exotisch. Maar het zijn stuk voor stuk Vlaamse bedrijven. Ze gooien internationaal hoge ogen. "Het foute, Belgische klimaat is de reden van ons succes", vertelt Koen De Cock, de CEO en medeaandeelhouder van Tribu. Dat schrijft De Tijd.


Koen De Cock, CEO en medeaandeelhouder van Tribu.

Hij vervolgt: "We verkopen aan de 1 procent rijksten. Maar dan wel wereldwijd. De residentiĆ«le markt staat nog altijd voor 65 procent van onze omzet. Maar onze meubelen gaan ook naar boetiek- en luxehotels, de hoofdkwartieren van grote bedrijven en superjachten." Zo zijn er tafels, (lig)stoelen, banken en buitensalons te vinden in de kantoren en winkels van Apple, Google, Nespresso en Louis Vuitton en Dior.

Lees hier het hele premium artikel op De Tijd.

Publicatiedatum: